رفتن به بالا
  • شنبه - 27 خرداد 1396 - 19:31
  • کد خبر : ۴۲۹۲۷
آرش-رضایی

شهروندان کرمانشاهی معتقدند نام و شهرت و پیشینه و سابقه مهندس آرش رضایی برای مردم توقع ایجاد کرده است

زمانی که آرش رضایی مدیریت شهرداری کرمانشاه را پذیرفت ، باتوجه به شناختی که شهروندان از این کارشناس ارشد ترافیک و سابقه اش در شورای شهر و معاونت خدمات شهری شهرداری داشتند ، انتظارات و توقعات مردم بیشتر شد . بحث اینکه در مدیریت های پیشین شهرداری ، کارهایی برای عمران و توسعه شهری کرمانشاه […]

افتتاح-قطار--کرمانشاه

زمانی که آرش رضایی مدیریت شهرداری کرمانشاه را پذیرفت ، باتوجه به شناختی که شهروندان از این کارشناس ارشد ترافیک و سابقه اش در شورای شهر و معاونت خدمات شهری شهرداری داشتند ، انتظارات و توقعات مردم بیشتر شد .
بحث اینکه در مدیریت های پیشین شهرداری ، کارهایی برای عمران و توسعه شهری کرمانشاه صورت گرفته یا نه و فعالیت هایی
که انجام شده را نمی خواهیم در ترازوی سنجش و ارزیابی قرار بدهیم ، البته هر مدیریتی با توجه به موقعیت زمانی و امکانات دوره مدیریتی خود و با بهره گیری از نیروهای زیر مجموعه دست به کارهایی می زند تا یادگاری ماندگار از خود به جای بگذارد.
اما شهروندان ما که از آگاهی های خوبی برخوردار هستند ،در آغازین روزهای معرفی مدیریت جدید در مجموعه اجرایی استان ، ارزیابی های حساب شده ای دارند و پیش بینی هایی را نیز انجام می دهند که در مورد انتخاب مهندس آرش رضایی در سمت شهردار کرمانشاه هم این اتفاق افتاد.
منکر آن نیستیم که از ابتدای شروع به کار وی در مدیریت شهرداری کرمانشاه کارهایی در شهر صورت گرفته و اتفاقات خوبی هم افتاده است ، اما از این تجربه اندوخته و آشنا به امور شهری و شهرداری و سوابق اجرایی که در کارنامه اش دارد ، انتظاراتی فراتر از آنچه به وقوع پیوسته داریم ، حتی در اجرای سند ۲۰ ساله ای که آرش رضایی دراولین روز کاری و مراسم معارفه اش وعده داد ، به ویژه در کارها و امور زیربنایی که می تواند کرمانشاه را به تحول بزرگ و قابل توجهی بکشاند ، جذب سرمایه گذار برای پروژه های زیربنایی و عملی ساختن سند ۲۰ ساله آینده که در دستور کار هم قرار گرفته است .
اما در بحث ساماندهی ترافیک شهری که وی دانش آموخته همین رشته دانشگاهی است ، کارهایی انجام شده که لازم بوده ولی کافی نیست.
سامان دهی و مهندسی دوباره گذرگاه های روگذر و زیرگذری که در طراحی و اجرا از مطالعه کافی تخصصی برخوردار نبوده و علاوه بر آنکه موجب آسان سازی رفت و آمد نشده ، مشکلاتی
را نیز به دوران پیش از احداث افزوده است ، از جمله مسایلی است
که ضرورت آن را باید در اولویت های کاری شهرداری قرار داد.
یکی از وعده های مهندس آرش رضایی ، احداث و راه اندازی پروژه ده مجنون بود که از میراث های باقی مانده مدیریت های
پیشین شهرداری است و مهندس رضایی وعده اجرایی شدن قریب الوقوع آن را اعلام کرده و گفته بود سازه های آن در تهران ساخته شده و با حمل به کرمانشاه به صورت آماده سوار می شود و پروژه مذکور، به زودی به بهره برداری خواهد رسید که شهروندان به ویژه ساکنان آن منطقه و محدوده چشم به راه
اعلام زمان بهره برداری از سوی شهرداری هستند.
البته پروژه های دیگری هم داریم که در لیست وعده های مهندس آرش رضایی قرار داشته و به آن اشاره و تأکید نموده است ، از جمله ساماندهی حاشیه قره سو ، به عنوان تفرجگاه عمومی
با احداث فضاهای سبز و آلاچیق ها و جایگاه های خانوادگی که اجرای آن در زمان استانداری مهندس دادوش هاشمی و مدیریت شهرداری دکتر پیمان قربانی کلید خورد.
در بحث توسعه فضای سبز و افزایش مناطق و جاذبه های گردشگری شهر کرمانشاه ، گریزی هم داشته باشیم به پروژه سراب قنبر که می تواند در صورت اجرا به عنوان یک مرکز گردشگری و جاذبه توریستی در غرب کشور مطرح بشود و به قول شهردار پارک های تاق بستان را در محدوده
سراب قنبر قرینه سازی کند تا علاوه بر بهره گیری شهروندان از این جاذبه طبیعی و زیبایی این بخش از شهر ،
موقعیت های بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران ورودی به کرمانشاه از طبیعت زیبای کرمانشاه فراهم شود.
در این پروژه هم بعضی از مالکان باغ های قدیمی سراب برای اجرای طرح هایی با شهرداری کرمانشاه اعلام آمادگی نمودند که شاید پیگیری آنها و بررسی طرح هایشان بتواند راه شهرداری را برای رسیدن به هدف هموارتر سازد.
گریزی هم بزنیم به بازسازی خیابان مدرس که مدیریت های مختلف شهرداری همواره آن را به عنوان یکی از پروژه های مهم شهری مطرح کرده و بدان پرداخته اند .
اگرچه در سال های اخیر ، کارهایی صورت گرفته و چند مجتمع تجاری ـ اداری در این منطقه احداث شده اما منطقه مدرس زخم خورده و نیاز به درمان کلی دارد.
این منطقه باید دچار تحول و دگرگونی بزرگی شود هم چنان
که در دیگر مراکز استان ها چنین شده است، از جمله بازسازی و ایمن سازی بازارهای سنتی سرپوشیده قدیمی و همزمان ساماندهی مدرس از میدان آزادی تا میدان انقلاب
( شهرداری سابق ) که بیشترین بافت فرسوده را در خود جای داده و چشم و چراغ شهر را آیینه دق کرده است .
برنامه نیمه کاره ساماندهی ترافیک
یکی از پروژه های بسیار خوبی که مهندس رضایی آن را در دستور کار شهرداری قرار داد و تا حدودی هم بدان پرداخته شد ، ساماندهی ترافیک شهری در خیابان های پر رفت و آمد
و باز شدن گره ترافیکی است که در بخش هایی از نقاط
گره خورده شهری صورت گرفت.
این طرح اگرچه در ابتدای کار با نارضایتی هایی مواجه شد و این نارضایتی ها کاملاً طبیعی است و تا پروژه ای کاملاً
جا نیفتد این نارضایتی ها وجود دارد ، ولی نمی تواند خللی در ادامه کار وارد نماید.
از جمله یک طرفه شدن خیابان های کسری «‌شهید جعفری »
فردوسی و شریعتی به ویژه شریعتی و فردوسی که از ساختارهای قدیمی برخوردار است و ضرورت ساماندهی آنها باید در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد و مهندس رضایی نوید انجام آن ها را داده بود.
طرح مذکور اگرچه ممکن است درحال مطالعه و برنامه ریزی باشد ، اما باید بیشتر از آنچه هست درسرعت بخشیدن بدان پرداخته بشود و همچنین است پروژه های زیربنایی و مقطعی که شهرداری کرمانشاه آنها را تدوین و دربرنامه اجرایی خود قرارداده است.
وقتی که ما مدیریت شهری را به دست مهندس آرش رضایی سپردیم و اعلام کردیم که « آرش کمان گیر » آمده تا در شهر تحول و دگرگونی چشمگیری ایجاد کند سخنی به گزاف
نگفته ایم ، چون به کارنامه و سابقه اجرایی اش به خوبی آگاهی داشتیم و این امیدواری را پیدا کردیم که آینده روشنی برای کرمانشاه رقم خورده است.
خلاصه کلام این که :
شهروندان کرمانشاهی معتقدند نام و شهرت و پیشینه و سابقه مهندس آرش رضایی برای مردم توقع ایجاد کرده است ،
‌توقعی که می تواند تحول بزرگ و قابل توجهی را در شهر به وجود بیاورد و شهرتی افزون تر و یادگاری ماندگار از
مهندس رضایی را در پیشینه شهر و شهرداری کرمانشاه
به ثبت برساند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه