ناصر گلی / استان پُر غصه مان در آستانه سالروز زلزله ای ست که دل مردم ایران را لرزاند و حالا باید از خودمان بپرسیم در یکسالی که گذشت چه کردیم؟ چه آموختیم؟ چه تجاربی کسب کردیم و اگر دوباره… آیا آمادگیمان بیش از پیش شده است؟ احتمالا با اینهمه زلزله و پس لرزه بزرگ […]

ناصر گلی / استان پُر غصه مان در آستانه سالروز زلزله ای ست که دل مردم ایران را لرزاند و حالا باید از خودمان بپرسیم در یکسالی که گذشت چه کردیم؟ چه آموختیم؟ چه تجاربی کسب کردیم و اگر دوباره… آیا آمادگیمان بیش از پیش شده است؟ احتمالا با اینهمه زلزله و پس لرزه بزرگ ما باید زره پوش چنین حادثه هایی شده باشیم اما آیا این چنین است؟؟؟

جناب آقای لهونی، مدیر بحران دیده، توانمند و نمونه کرمانشاهی، ضمن تبریک صمیمانه به حضرتعالی برای این انتخاب شایسته در استان بر خود لازم میدانیم در آغاز این راه پر پیچ و خم لااقل ایده هایی که به ذهنمان میرسد را، پس از تجربه تلخ گذشته، به خدمتتان عرض کنیم.

🔸به نظر می رسد نیاز هست در هر روستای استان یک عضو جمعیت به شکل ساماندهی شده از اهالی همانجا داشته باشیم تا در بزنگاهها بتوانیم در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات دقیق از نقاط بحران زده را داشته باشیم و ساعتها طول نکشد تا بدانیم اولویت بندی ما باید چگونه باشد.

🔸حال که سالی به تلخی گذشت آیا وقت آن نشده تقدیر کنیم از اسوه های مردمیِ مردم، آنان که در جمعیت عضو افتخاری اند و در این یکسال مستمر خویش را فدای مردم دیارشان کرده اند؟ برایشان جشن تجلیل هایی بگیریم که شیرینی آن به کام مردمان دیدارمان بنشیند و کمی تلخی ها را در ذهنمان کمرنگ کند. باید تلاش کرد اسوه های مردم از اعضای این جمعیت باشند، ریز علی خواجوی ها و پتروسهای زمان ما کجایند؟ هلال احمر باید آنها را هم در خود برجسته و هم به مردم معرفی نماید.

🔸شاید زمان آن رسیده که خبرهای خوب برای مردم داشته باشیم. شهروندان منتظر شنیدن خبرهای خوب از ما و شما هستند. فضای مجازی سراسر منفی ما باید هر از چند گاهی به سمت خبرهای خوب از نجات ها و درمانها و موفقیت ها و اتفاقات مثبت پس از مصائب برود و شاید این یکی از رسالتهای بدنه هلال احمر است.

🔸پس از آن ضربه روحی که همه ما داشتیم ظرفیت آن در غالب مردم هست که عضو افتخاری این جریان مثبت شوند. برای روز مبادایی که حالا میدانیم آنقدر ها هم دور و بعید نیست آیا میشود تدابیری اندیشید که سازمان ظرفیت پذیرش و ساماندهی مردم همیشه پای خدمت استان را داشته باشد؟

🔸آقای لهونی شاید باورتان نشود اما بخشی از مردم ما هنوز نمیدانند که این سازمان صد درصد مردم نهاد و خیریه است؟ برخی حتی گمان میبرند جمعیت هلال احمر یک سازمان دولتی است. باید کمک کنیم مردم با تمام وجود این را بدانند، باید بدانند که همه جمعیت تقریبا بدون چشمداشت تلاش می کنند و به حق داوطلب کمک به هم نوعند. ما باید آنگونه تلاش کنیم که مردمانمان با کمترین سطح اطلاعات برای هلال احمر بیش از پیش احترام و ارزش قائل باشند. شاید زمان این رسیده برای سازمان مان یک اتاق فکر مردم نهاد هم تشکیل دهیم. نظرها را بشنویم و بهترین ایده ها را از خود مردم بگیریم. با کمک خود مردم و اعضا کمپین های مختلف امداد و کمک رسانی و خیریه شکل دهیم. کمپینهایی که ظرفیت کمک ما را بالا میبرد و اتحاد مردم دیارمان را چند برابر میکند و احتمالا این جمعیت ظرفیت انجام و هدایت آن را داشته باشد.

🔸جناب لهونی کرمانشاه بی شک به طور خاص برای این سازمان مردم نهاد بشردوستانه، همواره میدان حادثه و جنگ و تلاش بی طرفانه است. احتمالا اگر امروز که حادثه دور مینمایاند از فکر و ایده نخبگان و لیدرهای فرهنگی و اجتماعی استان بهره مند گردید، فردا در پیچ های خطرناک احتمالی همه به یاری شما خواهند شتافت و طبق برنامه و زیر پرچم این جمعیت کمک خواهند کرد. امیدوارم در این سمت پیروز و سربلند باشید.