
مهدی قنادی مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به ارسال پیامکهای جعلی ابلاغ الکترونیکی برای تعدادی از شهروندان، اظهار کرد: اخیرا تعدادی از شهروندان طی گزارشی که به دادسرای استان ارسال کردهاند از دریافت پیامکهایی با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیکی خبر دادهاند. […]
مهدی قنادی مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به ارسال پیامکهای جعلی ابلاغ الکترونیکی برای تعدادی از شهروندان، اظهار کرد: اخیرا تعدادی از شهروندان طی گزارشی که به دادسرای استان ارسال کردهاند از دریافت پیامکهایی با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیکی خبر دادهاند.
وی ادامه داد: در این پیامکها، به کاربران هشدار میدهد که شکوائیه علیه آنها در تاریخ و با شماره پیگیری داده شده، صادر شده و آنها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم مراجعه به شعبههای رسمی، باید از طریق ابلاغیه شکوائیه خود را پیگیری و مشاهده کنند.
مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در این پیامکهای جعلی، کاربران تهدید شدهاند که اگر روی گزینه مورد نظر آنها کلیک نکنند، در یک ساعت آینده حکم جلبشان صادر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مراقب چنین پیامکهای جعلی باشند، عنوان کرد: برای اینکه شهروندان پیامکهای جعلی را از واقعی تشخیص دهند باید این نکات را مورد توجه قرار دهند.
مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه اضافه کرد: کد رهگیری شکوائیههایی که از سوی سامانه خدمات الکترونیک قضایی ارسال میشود، ۱۶ رقمی است که چهار رقم سمت چپ آن سال است.
وی با بیان اینکه تمام پیامکهای قوه قضاییه با سر شماره adliran ارسال میشوند، گفت: تقریبا برای هیچ خدمت پیامکی در قوه قضاییه (بجز دادرسی الکترونیک با اصحاب دعوی و هزینه ۱۰ هزار تومان) پولی از مردم گرفته نمیشود.
قنادی در پایان، گفت: خبر حکم جلب در پیامک درج نمیشود.
انتهای پیام/پ