انتقاد نماینده مجلس از جاده‌های حادثه‌خیز اورامانات
انتقاد نماینده مجلس از جاده‌های حادثه‌خیز اورامانات

انتقاد نماینده مجلس از جاده‌های حادثه‌خیز اورامانات نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر گفت: جاده‌های اورامانات علی‌رغم اقدامات چند سال گذشته اما به دلیل فاصله زیاد با استانداردهای نرمال وضعیت مناسبی ندارد، متأسفانه در ماه چند خانواده در حوزه ما به دلیل حوادث جاده‌ای داغدار می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جاده‌های […]

انتقاد نماینده مجلس از جاده‌های حادثه‌خیز اورامانات

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر گفت: جاده‌های اورامانات علی‌رغم اقدامات چند سال گذشته اما به دلیل فاصله زیاد با استانداردهای نرمال وضعیت مناسبی ندارد، متأسفانه در ماه چند خانواده در حوزه ما به دلیل حوادث جاده‌ای داغدار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جاده‌های منطقه اورامانات (شهرستان های روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) به دلیل کوهستانی بودن و شرایط خاص توپوگرافی حادثه‌ساز است به طوری که اکثر نقاط این مسیرها به قتلگاهی خاموش برای مرگ تبدیل شده و سالانه جان افراد زیادی را می‌گیرد. همین موضوع در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کنارگذر پاوه که با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسؤولین استانی و شهرستانی برگزار شد مورد انتقاد آرش لهونی نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس قرار گرفت.

وی در خصوص جاده‌های اورامانات، گفت: از سه راه قزانچی تا سه‌راهی بیاشوش که مسیر مشترک چهار شهرستان اورامانات است، دوربین‌های جاده‌ای ۲۰ هزار تردد را در روز ثبت کرده‌اند که عددی چشمگیر است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ادامه داد: این در حالی است که جاده‌های اورامانات علی‌رغم اقدامات چند سال گذشته اما به دلیل فاصله زیاد با استانداردهای نرمال وضعیت مناسبی ندارد، متأسفانه در ماه چند خانواده در حوزه ما به دلیل حوادث جاده‌ای داغدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: قطعه ۱۰ کیلومتری روانسر بیاشوش را خوب شروع کردید اما اخیرا سرعت پروژه رضایت بخش نیست و باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد چون پروژه کنارگذر پاوه هم شروع شده فلذا توقف پروژه قابل قبول نیست.

پیشنهاد می شود این مطلب را نیز بخوانید
گرد و غبار کرمانشاه را تعطیل کرد/ اینجا چشم ، چشم را نمی بیند

* ️حضور شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در نقاط پرحادثه «روانسر»

فرخ‌ ‌اله کرمی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان روانسر در این رابطه، گفت: شهرستان روانسر دارای۴۱۶ کیلومتر راه شامل؛ ۷۸ کیلومتر راه اصلی، ۳۹ کیلومتر راه فرعی، ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی، ۸ کیلومتر راه درون شهری و ۱۱۰ کیلومتر راه شوسه است.

وی گفت: محورهای شهرستان روانسر یکی از پرترددترین محور استان کرمانشاه است و جهت ایمنی کاربران جاده‌ای؛ گشت‌های راهداری بصورت شبانه‌روزی در نقاط پرحادثه و محورهای پرتردد حضور داشته و در حالت آماده‌باش هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روانسر گفت: طی فروردین سال‌جاری، عملیات ایمن‌سازی دو قوس پرحادثه قلعه‌گاه و نرسیده به تازه‌آباد سریاس در محور روانسر- پاوه با نصب تابلو و علائم ( تابلو جهت‌نما فسفری، تابلو مسیرنما، تابلو خطر، تابلو ترکیبی سبقت ممنوع و گردش) و عملیات ایمن‌سازی تقاطع قلانجه با نصب دو خط سرعت کاه آسفالتی، رنگ آمیزی و نصب رفلکتور انجام شده است.

اله‌کرمی درباره خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، یادآور شد: بازدید روزانه از مجتمع‌های خدمات رفاهی و کنترل مستمر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر جهت ارتقاء ایمنی مسافران نوروزی به‌صورت مستمر انجام شده است.

وی درباره اقدامات انجام گرفته در راستای مدیریت بحران در بارش‌های سیل‌آسای فروردین‌ماه سال‌جاری، تصریح کرد: ایجاد کانال به طول ۹۰۰ متر جهت دفع آب‌های سطحی در محور روانسر به قزانچی، ایجاد کانال جهت هدایت آب‌های سطحی به داخل آبرو در تقاطع کانی پاشا، ایجاد کانال جهت هدایت آب‌های سطحی به داخل آبرو بعد از تقاطع فیروزه، تنقیه قنوها، پاک‌سازی دهانه ورودی و خروجی آبروها انجام شده است.

پیشنهاد می شود این مطلب را نیز بخوانید
پارچه های قاچاق در کرمانشاه به مقصد نرسید

اله‌کرمی افزود: رفع انسداد و بازگشایی ۴ مقطع محور روانسر به پاوه بعد از تقاطع بدرآباد، پل زیرگذر در کمربندی شهر شاهو، راه روستایی گرگیدر، راه روستایی فیروزه که به دلیل جاری شدن گل و لای بر روی جاده مسدود شده بود در کمترین زمان ممکن با بسیج کلیه نیروها و تجهیزات انجام شد.

وی درباره دیگر اقدامات انجام شده در فروردین‌ماه سال‌جاری،گفت: عملیات رگلاژ شانه، رفع اختلاف ارتفاع سطح سواره رو با شانه و احیاء قنو محور روانسر به قزانچی، تیغه زنی و رگلاژ راه های روستایی شالی آباد به حسین آباد و تپه‌رش، ایمن‌سازی سراب جابری با نصب گاردریل به طول بیش از ۱۱۰ متر، رفع آب‌گرفتگی، شن‌ریزی، تنقیه آبرو راه روستایی درکه، عملیات شانه سازی و رفع اختلاف ارتفاع سطح سواره رو با شانه در سمت راست محور نهرابی به جوانرود و عملیات لکه‌گیری و چاله پرکنی بصورت مستمر، بعد از هر بارش در طول راه انجام شده است.

پایان پیام/پ