بهترین میوه‌ها برای مقابله با کم آبی بدن

بهترین میوه‌ها برای مقابله با کم آبی بدن

در کنار مایعات، گنجاندن بعضی میوه‌ها نیز به‌دلیل آب مورد نیاز، بسیار مفید است که تامین ویتامین‌ها و دیگر ریزمغذی‌ها نیز مزیت دیگر مصرف میوه‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب به معرفی میوه هایی خواهیم پرداخت که عادت به مصرف آنها می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد. این میوه ها عبارتند از:

هندوانه
هندوانه یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای تامین آب موردنیاز بدن است. هندوانه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده که برای رفع تشنگی در روزهای گرم تابستان توصیه می‌شود. علاوه بر تامین آب بدن، خوردن هندوانه به‌دلیل مقدار فراوان ویتامین‌‌های C وA همچنین لیکوپن که آنتی‌اکسیدان قوی است، بسیار مفید خواهد بود.

طالبی
خوردن طالبی نیز در تامین آب بدن بسیار موثر است. این میوه نیز حدود ۹۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین‌های C وA است. طالبی مقدار کالری کمی دارد و از همین‌رو می‌تواند برای کسانی که دغدغه افزایش وزن دارند در کنار رعایت اصول تغذیه صحیح، مفید باشد.

لیموترش
لیموترش یکی از مرکبات سرشار از ویتامینC است که در فصل تابستان می‌توان از عطر و طعم آن لذت برد. لیموترش مقدار زیادی آب دارد و طعم ترش و خاصیت خنک‌کنندگی آن در روزهای گرم تابستان به تحمل شرایط گرما کمک می‌کند. بهترین روش برای مصرف لیموترش در تابستان، افزودن برش‌های لیمو تازه به آب و صرف این نوشیدنی دلچسب است.

بهترین میوه‌ها برای مقابله با کم آبی بدن

خیار
خیار نیز انتخاب خوبی برای روزهای گرم است و جزء سبزیجات پرآب محسوب می‌شود. خیار همچنین حاوی مقدار فراوان ویتامین‌های K وC است و فیبرهای آن نیز نقش مثبتی در بهبود گوارش دارد.

آناناس
گرچه آناناس به‌عنوان میوه مفید در بهبود جراحات شناخته می‌شود اما برای تامین آب بدن در تابستان نیز بسیار مفید است. این میوه ۸۷ درصد آب دارد و منبع غنی از ویتامینC، منگنز و بروملین است که آنزیم مفید گوارشی محسوب می شود. آناناس را می‌توان به‌شکل اسموتی یا حتی برش خورده میوه تازه اش میل کرد.

انگور
انگور میوه سرشار از آب و آنتی‌اکسیدان‌ها است. خوردن این میوه نقش پیشگیرانه از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد، تمرکز را بهبود می‌بخشد و به دفع مواد زائد از بدن نیز کمک می‌کند.

یادتان باشد که…
تامین آب موردنیاز بدن برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است. آب برای تنظیم دمای درونی بدن لازم است، از عفونت‌ها پیشگیری می‌کند، برای عملکرد بهتر مفاصل مفید است، انتقال ریزمغذی‌ها به سلول‌ها را تسهیل می‌کند و خواب و خلق وخو را بهبود می‌بخشد. در کل، گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی برای تامین آب بدن از این جهت اهمیت دارد که میوه‌ها حاوی الکترولیت‌های طبیعی مانند پتاسیم هستند که جذب آب در سلول‌های بدن را تسهیل می‌کنند.