مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: نباید نتایج کارهای پژوهشی در قفسه کتابخانه‌ها بماند

  • چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی:
    کرمانشاه

  • کد خبر: 1402091510907
  • خبرنگار : 50180
  • چاپ
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: نباید نتایج کارهای پژوهشی در قفسه کتابخانه‌ها بماند

ایسنا/کرمانشاه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه و اختتامیه پویش"من مسلمانم، ایرانیم، حامی مظلومانم" در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز(۱۵ آذر) در این همایش با تبریک هفته پژوهش، با بیان اینکه هفته پژوهش فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات پژوهشگران است، گفت: بهترین قدردانی از پژوهشگران زمانی اتفاق می افتد که آنها نتایج تحقیقات خود را در میدان عمل ببینند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم یافته های پژوهشی را در میدان عمل پیاده کنیم، تاکید کرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در کارهای پژوهشی موفق عمل کرده‌ایم که نتایج کارهای پژوهشی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود، نه اینکه کارهای پژوهشی در کتابخانه‌ها بماند و خاک بخورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پژوهشگران، ما را از جهل و نادانی به سمت روشنایی و نور هدایت می‌کنند، گفت: مدیران و مسئولان کشور برای تصمیم‌گیری درست در مورد موضوعات مختلف نیاز به داده‌های دقیق دارند که مرجع دستیابی به این داده‌ها پژوهشگران هستند.

وی در ادامه این همایش از موضوع فلسطین و کودک کشی های این روزهای غزه به عنوان مسئله روز دنیا یاد کرد و افزود: ماجرای این روزهای فلسطین و غزه ریشه در نادانی رژیم صهیونیستی دارد، چون آنها نمی دانند که با ادامه جنگ غزه در واقع نابودی خودشان را جلو می اندازند.

محمدی با بیان اینکه حمله وحشیانه اسرائیل به مردم فلسطین دو روی سکه دارد، گفت: اگرچه از یک سو کشتار این روزهای مردم غزه و فلسطین بعد از طوفان الاقصی دردآور است، اما روی دیگر این سکه این است که این کشت و کشتار نابودی رژیم صهیونیستی را رقم می زند.

دکتر علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کشور نیز در این همایش با اشاره به جایگاه مهم پژوهش از نظر مبانی دینی، گفت: در جای جای قرآن کریم به عنوان کاملترین کتاب آسمانی، توجه به کارهای پژوهشی مورد تاکید قرار گرفته است.

محبی با بیان اینکه حلقه مفقوده تمامی مشکلات امروز کشور ما کار کردن بدون پشتوانه تحقیق و پژوهش است، گفت: اگر امروز کمبود معلم در کشور داریم به این دلیل است که در سنوات گذشته بر مبنای تحقیق و پژوهش برنامه ریزی نکرده ایم و هر سال برای همان سال و بدون چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: در سالهای گذشته بدون تحقیق تصمیم گرفتیم دانشگاه فرهنگیان را کوچک و کوچکتر کرده و تعداد دانشجویان آن را به سه تا چهار هزار نفر کاهش دادیم و امروز با چالش کمبود معلم روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تحقیق در نظام تعلیم و تربیت مورد غفلت واقع شده، گفت: تلاش شد تا در برنامه هفتم توسعه محدودیت ها را برای انجام کارهای تحقیق و پژوهشی برداریم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و هر نوع فعالیت پژوهشی خارج از ساعت رسمی آموزش برای معلم ها مجاز اعلام شده، ضمن اینکه دست مدیران برای استفاده پژوهشگران معلم از تجهیزات مدارس نیز باز شده است.

محبی افزود: اگر روزی به جایی برسیم که دانش‌آموزان شوق ماندن سر کلاس درس هنگام زنگ تفریح را داشته باشند، می توانیم ادعا کنیم در انجام کارهای پژوهشی موفق بوده ایم.

محبی در ادامه با بیان اینکه غزه و رخدادهایی آن از ابعاد مختلف قابل تحلیل است، گفت: نظام تعلیم و تربیت غزه می تواند موضوع یک پژوهش قرار گیرد تا ببینیم خانواده های غزه ای چگونه فرزندان خود را تعلیم داده اند که امروز بعد از ۷۰ سال که شدیدترین ظلم و محاصره در مورد آنها اعمال شده، عالی ترین جلوه های مقاومت را از خود نشان می دهند.

این همایش با نواخته شدن زنگ پژوهش همراه بود و در پایان نیز از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.