پیشرفت ۸۰ درصدی حفاری تونل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان

پیشرفت ۸۰ درصدی حفاری تونل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا طوقچی در اولویت بهره‌برداری است و تاکنون حفاری تونل این مسیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو با ۲۱ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: با توسعه خط یک مترو به طول ۵.۵ کیلومتر از اول عاشق آباد تا میدان استقلال و ورودی دانشگاه صنعتی، مسیر مترو تا میدان دانشگاه صنعتی زیرگذر و پس از آن به سمت شاهین‌شهر به‌صورت روگذر خواهد بود.

وی ادامه داد: طول خط یک مترو حدفاصل دانشگاه صنعتی تا شاهین‌شهر حدود ۱۴ کیلومتر است که در حیطه کاری شهرداری شاهین‌شهر است، اما پنج کیلومتر اول این خط از خیابان بهارستان تا میدان استقلال شامل پنج ایستگاه است که مطالعات مسیر و ایستگاه‌ها انجام شده و در تلاش برای جذب مشارکت کننده مالی هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اضافه کرد: در خط یک مترو هم‌اکنون به جای ۳۲ رام قطار، ۱۴ رام قطار داریم و به همین دلیل از این خط به‌طور کامل بهره‌برداری نمی‌شود، از سوی دیگر باید سرفاصله‌های سفر کاهش پیدا کند تا جذابیت سفر به مراتب افزایش یابد و تعداد مسافری که از قطار شهری استفاده می‌کنند، بیشتر شود.

وی گفت: ایستگاه دفاع مقدس به سمت بهارستان ۱۵ کیلومتر و شامل سه ایستگاه که متولی ساخت آن مسیر، شرکت عمران بهارستان است، البته ایستگاه سپاهان‌شهر جز وظایف قطار شهری اصفهان است که در بعضی قسمت‌ها ریل‌گذاری در حال انجام است، اما مسئله کمبود منابع مالی باید حل شود.

واعظی‌فر با بیان اینکه خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) از منطقه دارک آغاز و در بیست‌وسومین ایستگاه که میدان شهدای خمینی شهر است، ادامه داد: فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حدفاصل دارک تا طوقچی در اولویت بهره‌برداری است و تاکنون حفاری تونل این مسیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده نازک‌کاری هر ایستگاه ۱۸ ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: نازک‌کاری سه ایستگاه به اتمام رسیده است و «شاهد» نیز چهارمین ایستگاه به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: هفته گذشته برای ریل‌گذاری مسیر پروژه مناقصه برگزار کردیم که طبق این مناقصه قرار بر هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای این پروژه شد.

وی با بیان اینکه نوع معماری ایستگاه علی‌خانی و مفتح همانند میدان امام (ره) است، گفت: برای احداث ایستگاه‌های خط دو قطار شهری کمیته معماری تشکیل شده است و هر مشاور باید طراحی معماری ایستگاه را به کمیته معماری ارائه دهد و بررسی لازم انجام شود.

کد خبر 701981