آزادی ۱۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در سفر رئیس‌جمهور به کردستان

آزادی ۱۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در سفر رئیس‌جمهور به کردستان

با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و همزمان با سفر دولت به استان کردستان، ۱۵۰ زندانی جرایم غیرعمد زندان سنندج آزاد شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری امروز _جمعه دوازدهم آبان_ به زندان مرکزی سنندج رفتند و بعد از انجام اقدامات اولیه و لازم، ۱۵۰ زندانی غیرعمد را آزاد کردند.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در آئین جشن آزادی زندان غیرعمد استان کردستان اظهار کرد: بارها پیش آمده است که در سفرهای استانی تعدادی زندانی آزاد شده‌اند که عموماً دغدغه اشتغال بعد از آزادی را دارند.

وی خطاب به مدیرکل سازمان زندان‌های کردستان افزود: ضمانت می‌کنم اگر فرد زندانی بعد از آزادی مشکل بیکاری داشت، تسهیلات مناسب و آسانی به‌طور ویژه برای او به صورت وام با شرایط مناسب فراهم شود تا بتواند شغلی آزاد برای خود ایجاد کند.

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز به زندانیان حاضر در سالن همایش زندان سنندج اظهار کرد: وقتی یک زندانی آزاد می‌شود، فقط یک نفر نیست، بلکه خانواده و اقوام او باری از غم بر زمین می‌گذارند.

وی افزود: ۱۵۰ زندانی که به برکت سفر رئیس‌جمهور و با عنایت معاون اجرایی رئیس‌جمهور برات آزادی گرفتند، قدردان زندگی و خانواده خواهد بود و چه زیبا است که از تجربه تلخ زندان، مهارت و آموزش یاد می‌گیرند تا بعد از آزادی از بند، شغل خوبی فراهم کنند.

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: زندان‌های استان قدیمی و فرسوده بوده و نیازمند نگاه ویژه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به نمایندگی از دولت در تأمین اعتبارات تعمیر و تجهیز هستیم.

وی خواستار تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات مصوب سفر و همچنین استانی سال جاری شد.

کد خبر 701264