سعید صفری؛ آموزش صحیح لازمه تربیت مربیان قوی در رشته MMA است

آموزش صحیح لازمه تربیت مربیان قوی در رشته MMA است به گزارش پایگاه خبری فرنیوز (سید علیرضا قاسمی)؛سعید صفری مربی کرمانشاهی جوان و موفق در هنرهای رزمی،از قهرمانان ملی‌ و عضو سابق تیم ملی بوکس و ووشو ایران است که در حال حاضر در رشته MMA به عنوان مربی حرفه‌ای این رشته به صورت فنی و آکادمیک فعالیت دارد.

او فعالیت خود را از دوران کودکی آغاز و در نوجوانی و جوانی به صورت حرفه ای وارد فضای یادگیری مبارزات هنرهای رزمی ترکیبی و همچنین آموزش‌های رشته های رزمی شد.

 

او با 178 سانتی متر قد سه دوره قهرمان بوکس و صاحب کاپ تکنیک بوکس ایران  است او اولین شخصی هست که در سبک جیت کان دو بروس لی پس از رسمی شدن این سبک در فدراسیون ووشو از سبک جیت کاندو بروسلی وارد تیم ملی ووشو ایران شده  و در سال 1394 عنوان نخست را در  رقابت‌های ملی  ووشو(ساندا) به عنوان ملی پوش ایرانی از آن خود کرد و در همان سال به مسابقات جهانی ووشو و همچنین به عنوان رزمی کار به لیگ حرفه ای ووشو چین نیز دعوت شد.

 

سعید صفری رزمی کار ایرانی در سال 2019 در تفلیس گرجستان در وزن سبک وزن 70.3 کیلوگرم (155 پوند) در قفس مسابقات MMA با پیروزی بر تمام حریفان خود توانست با دریافت کمربند جهانی و کسب مدال طلا در آن سال به عنوان یک ام ام ای کار ایرانی قهرمانی جهان شود.

 

سعید صفری همچنین در چهار مسابقه به عنوان مبارز MMA در لیگ رسمی cage warriors در کشور سوئد شرکت کرده است.

 

او با خدا حافظی از مسابقات با تمرکز روی رشته MMA و با تلاش فراوان حالا یک مربی موفق و با تجربه در این رشته است که مسیر پرورش استعداد‌های قهرمانی در ایران در رشته MMA  را در پیش گرفته است.

…. با سعید صفری گفت و گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

سعید صفری  با اعلام اینکه رسمی شدن رشتهMMA در ایران به تازگی اتفاق افتاد است ، گفت:رسمی شدن این رشته ورزشی در ایران برای علاقه مندان و فعالان این رشته باعث خوشحالی بوده اما برای تکمیل و موفقیت در این رشته باید مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تقویت جایگاه ایران در دنیا حمایت های لازم را برا ی ایجاد زیرساخت های متناسب این رشته داشته باشند.

 

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر شناخت کم برخی از مربیان در این رشته  یکی از مشکلات MMA است ، افزود: اغلب مربیانی که به تازگی وارد این رشته شده و یا از اسم این رشته به عنوان رزومه فعالیت خود استفاده می‌کنند ،  اغلب مربیان کاملی نبوده  و فقط در یک یا دو رشته رزمی فعالیت داشته‌اند که به صورت کامل مسلط نیستند در حالی که یک مربی رشته MMA  باید  حداقل به چند سبک مانند بوکس ، کیک بوکس ، تکواندو ، کشتی ، جوجیتسو و …مسلط باشد.

صفری با تاکید بر اینکه باید رسمی شدن رشته MMA  را در ایران به فال نیک گرفت، اضافه کرد:  با توجه به رسمی شدن این رشته و  علاقه مندی ورزشکاران بسیاری برای فعالیت در آن می‌ توان به صورت متمرکز ورزشکاران موفق ایرانی را  وارد مسابقات حرفه ای‌ جهانی کرد.

این مربی موفق در ورزش‌های رزمی با اعلام اینکه قهرمان پروری و تربیت مربیان کارآزموده یکی از اهداف اوست ادامه داد: درمیان شاگردانم  که ازابتدا در کنار من آموزش دیده‌ و به صورت اصولی و فنی این رشته را دنبال کرده اند بدنبال پرورش مربیان حرفه ای هستم تا با آموزش صحیح  در آینده بتوانند در هر جای ایران ورزشکاران خوبی را در این رشته آموزش دهند.

این ورزشکار که در زمینه مدلینگ به عنوان مدل نیز فعالیت های داخلی و برون مرزی دارد ، تشکیل یک تیم از ورزشکاران حرفه‌ای و کامل از نظر تکنیک در رشته MMA  را  از دیگر برنامه ‌های خود در ایران برشمرد.

 

او که رزمی کار شناخته شده در هنرهای رزمی در ایران است دعوت به عنوان سرمربیگری تیم ملی  MMA ایران را رد کرد  و درباره این علت  گفت : از نظر من افراد دیگری هستند که پیشکسوتند و می‌توانند عنوان مربی تیم ملی را داشته و این سکان را بدست بگیرند. من در ورزش به چیزهای که خواسته ام سال های قبل رسیده ام و در حال حاضر هدف  و اولویت های دیگری در زندگیم دارم که تمام تمرکز خود را به روی آن ها گذاشته ام.

 

صفری با عنوان اینکه تیم ملی رشته MMA  به پشتوانه نیازدارد افزود: اغلب قهرمانان ایرانی در رشته های رزمی و همچنین رشته های دیگر بدون پشتوانه تمام سختی ها را برای قهرمانی تحمل کرده و با پشت سر نهادن انواع مشکلات و به پشتوانه همان سختی ها در زندگیشان به سوی سکوی قهرمانی و رویاهایشان حرکت می کنند.

او ادامه داد : این رویه پشتکار و شجاعت ورزشکاران ایرانی با شرایط تمرین  فرسایشی در تیم های ملی قابل مقایسه نیست و درمقایسه  با ورزشکاران خارجی روحیه خود را حفظ و همچنان در ذهن خود برای آینده ی بهترتلاش می‌کنند قابل ستایش است.

صفری در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی ورزشکاران ایرانی در تیم های ملی بدون دغدغه ، با روحیه سالم و همیشه پر از انرژی باشند تا بتوانند با موفقیت های خود نام ایران را بلند آوازه و مدال آوری جهانی برای ایران،  مردم و زندگی خودشان داشته باشند.