اجرای طرح تبدیل میدان ولیعصر به تقاطع چراغ‌دار با هدف کاهش ترافیک

اجرای طرح تبدیل میدان ولیعصر به تقاطع چراغ‌دار با هدف کاهش ترافیک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اهمیت اجرای طرح تبدیل میدان ولیعصر(عج) به تقاطع چراغ‌دار، گفت: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اراک، پلیس راه و شورای ترافیک استان از اجرای این طرح دفاع کرد و اجرای آن را موجب کاهش ترافیک دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر، عباس خسروانی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ با بیان اینکه تغییر این میدان یک بار توسط دانشگاه تربیت مدرس و یک بار توسط دانشگاه صنعتی مورد مطالعه قرار گرفته است، اظهار کرد: تبدیل این میدان به چهارراه توسط دو مشاور علمی این دو دانشگاه بزرگ مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: چند دلیل علمی برای تغییر این میدان از جمله ایجاد نظم در رفت و آمد خودروها، کاهش بار ترافیکی و کاهش استهلاک خودروها به توجه به کاهش گرفتن کلاج و ترمز متعدد مطرح شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها دو دقیقه از وقت رانندگان برای خروج ترافیک در زمان پیک ترافیک تلف می‌شد که با تبدیل شدن این میدان به چهارراه از این زمان کاسته شده است.

خسروانی با بیان اینکه تکمیل چهارراه به اصلاحات تکمیلی نیاز دارد، تصریح کرد: چراغ‌های هوشمندی در مسیر چهارراه نصب خواهد شد که این چراغ‌ها توسط شهرداری خریداری و به زودی نصف خواهد شد، با نصب این چراغ‌های هوشمند به صورت خودکار و هوشمند، ترافیک شهری تنظیم و از میزان ترافیک کاسته خواهد شد.

وی جلوگیری از شکل‌گیری پارک حاشیه‌ها در مسیر تقاطع، اعمال قانون توسط پلیس و ایجاد افزوده شدن یک لاین به تردد خودروها را از دیگر مزیت‌های این طرح دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح با پیشنهاد پلیس راه در شورای ترافیک مصوب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است. بدون شک با تبدیل میدان به چهارراه و نصب چراغ‌های هوشمند، ترافیک آن مدیریت خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به نوع تدابیر اندیشیده شده برای تردد خودروها از چهارراه با راه‌اندازی بیمارستان ولی‌عصر (عج)، تاکید کرد: در خصوص نحوه تردد خودروها پس از افتتاح بیمارستان مشاور طرح باید توضیحات و طرح‌های خود را مطرح کند، اما با توجه به پیچیده بودن شرایط تردد خودروها و دشوار بودن جانمایی پارکینگ برای بیمارستان به دلیل گران بودن زمین در این منطقه، نمی‌توان اجرای یک پروژه را به مشخص شدن وضعیت پروژه‌ای دیگر گره زد.

خسروانی با اشاره به انتقادهای مطرح شده مبنی بر نقش شیب انتهای خیابان هپکو در افزایش تصادفات در ایام زمستان، تصریح کرد: شورای ترافیک در نشستی که به تازگی در شورای شهر داشت، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد که شیب براساس میانگین کشوری شیب مناسبی است و حادثه آفرین نیست و تنها در مقاطع بارندگی می‌توان به صورت مقطعی از لغزندگی آن با انجام اقداماتی کاهش داد.

کد خبر 701772