اجرا طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف در یزد

اجرا طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف در یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به سال گذشته ۳۰ هزار موتور در پنج پارکینگ شهرستان یزد توقیف شده بودند، گفت: با ترخیص بخش قابل توجهی از موتورهای رسوبی مجددا طرح برخورد با موتورسواران متخلف آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مهدی زارع امروز _ شنبه سیزدهم آبان‌ماه _ در برنامه پرس‌وجو استان یزد با بیان اینکه راکبین موتورهای سواری و ترک نشین موتور بیشترین آمار متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: بیشترین متوفیان در مرکز استان و شهرستان یزد هستند.

وی با اشاره به اینکه این روند در حال افزایش است، گفت: در سه سال اخیر روند افزایشی متوفیان تصادفات را در مجموعه تمام شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان یزد داریم.

رئیس پلیس راهور یزد ادامه داد: البته سهم تقصیر ۷۶ درصد متوجه رانندگان خودروهای سواری است، اما به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم امنیت موتورسوار در معابر متأسفانه بیشترین تعداد متوفیان ما از سرنشینان و راننده راکب موتورسیکلت‌ها هستند.

زارع تصریح کرد: در جاده‌های برون شهری قطعاً این آمار متفاوت است، زیرا تردد موتورسیکلت در معابر برون شهری کمتر است و بیشترین آمار متوفیان هم بعد از موتور سواران، مربوط با عابران پیاده، دوچرخه سواران و خودروهای سواری است.

وی در خصوص اجرا طرح توقیف موتورسواران متخلف، گفت: این طرح در حال حاضر به طور جدی در حال اجرا است.

رئیس پلیس راهور استان یزد خاطرنشان کرد: پنج پارکینگ بسیار بزرگ در شهرستان یزد موجود است که مملو از موتورهای توقیفی بودند و در سال گذشته ۳۰ هزار موتور سیکلت رسوبی در این مکان‌ها توقیف شدند و به روایتی دیگر فضای توقیف نداشتیم.

زارع تصریح کرد: در سال گذشته با تدابیری ویژه که برای ترخیص خودروها به شکل فوق‌العاده اجرا شد فضایی باز شد و مجدد طرح توقیف موتورسواران متخلف آغاز شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد متوفیان در رده سنی زیر ۱۸ سال بوده و لازم است خانواده‌ها مانع از تردد دانش‌آموزان خود با موتورسیکلت به سمت مدرسه شوند.

کد خبر 701580