اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به بهداشت و درمان سه شهر مرزی غرب استان کرمانشاه

  • افران
اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به بهداشت و درمان سه شهر مرزی غرب استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت؛ بیش از 250 میلیارد تومان مصوبه جلسه امروز در راستای بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان سه شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز _ دوشنبه بیست و یکم خرداد _ به همراه فتح‌اله حسینی نماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان این سه شهرستان مرزی راهی سرپل ذهاب شد و نخست از بیمارستان شهدای این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات و کمبودها قرار گرفت.

کمبود دستگاه برای بیماران دیالیزی، کمبود دارو، مشکلات پرستاران و… در این مرکز درمانی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بررسی شد.

در ادامه این سفر جلسه‌ای با حضور نماینده شهرستان‌های مرزی سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب، فرمانداران و امامان جمعه این سه شهرستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در راستای بررسی مشکلات و کمبودها برگزار شد.

در این نشست مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر چهار دستگاه آمبولانس، سه خودرو شاسی بلند نو را نیز برای سرکشی کارکنان شبکه بهداشت و درمان این سه شهرستان مرزی از مناطق شهری و روستایی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

با توجه به نبود و یا کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌های مرزی سرپل ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین مقرر شد؛ به پزشکان متخصص داوطلب به خدمت در این سه شهرستان مرزی علاوه بر حقوق و کارانه به ازای هرشب حضورشان در آن بیمارستان‌ها، ۵ میلیون تومان پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، فاز نخست بیمارستان سرپل ذهاب ۷۶ تخت بستری دارد که پس از آسیب آن در زلزله سال ۱۳۹۶، کار ساخت فاز دوم آن با ۸۶ تخت بستری از ۵ سال قبل با کمک خیرین آغاز شده که تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام ساخت آن ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

که در این جلسه مقرر شد، با توجه به اینکه شهرستان مرزی سرپل ذهاب در مسیر عتبات عالیات قرار دارد ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای ساخت فاز دوم بیمارستان آن از محل اعتبارات ستاد اربعین، وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

همچنین با توجه به بدهکاری بیش از ۱۵ میلیارد تومانی بیمارستان‌های این سه شهرستان مرزی به شرکت‌های خدمات تجهیزات پزشکی و مجموعه بازار، مقرر شد به عنوان مُسکن برای حل بخشی از مشکلات بدهی به هر کدام از شبکه‌های بهداشت و درمان این سه شهرستان مرزی، یک‌میلیارد تومان داده شود.

در ادامه این نشست، در خصوص مشکل سیستم سرمایشی بیمارستان شهرستان قصرشیرین هم تصمیم‌گیری شد.

در پایان مقرر شد؛ مصوبات این جلسه طی یک‌ماه به طور کامل پیگیری شود، آنگونه که محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت؛ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه جلسه امروز بوده است.

کد خبر 761989

  • خودرو بر هشترود