استاندار اصفهان جانشین شورای شهر اردستان شد

استاندار اصفهان جانشین شورای شهر اردستان شد

فرماندار اردستان با اشاره به منحل شدن شورای شهر اردستان، گفت: در حال حاضر استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام یا جانشین شورای شهر اردستان شده و شهردار باید لوایح خود را به استانداری ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد هادی احمدی‌طبا اظهار کرد: وضعیت شورای شهر اردستان با توجه به وجود مشکلاتی میان اعضای آن و تبدیل شدن اعضا به گروه‌های سه نفره و دو نفره، یک روند پنج ماهه را پشت سر گذاشته است همچنین دو نفر از اعضای شورا در جلسات حضور پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: از آنجایی که شورای شهر اردستان عضو علی‌البدل نداشت و طبق قانون در صورتی که افراد شش جلسه متوالی در جلسات شرکت نکنند باید سلب عضویت شوند، وضعیت پیش آمده برای شورای شهر به استانداری اصفهان اعلام شد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: جلسه هیئت حل اختلاف استان اصفهان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ریاست استاندار اصفهان جهت بررسی مشکلات شورای شهر اردستان برگزار شد و در این راستا دو نفر از اعضا سلب عضویت شدند.

احمدی‌طبا ادامه داد: پس از سلب عضویت دو نفر از اعضای شورا، با وجود دادن مهلت اعتراض به رأی صادره اما اعتراضی صورت نگرفت و بدین ترتیب شورای شهر سه نفره شد که مطابق با قانون شوراهای اسلامی، حداقل باید چهار نفر باشند تا شورا رسمی به کار خود ادامه دهد.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر برگزیده مردم اردستان بودند بنابراین چند جلسه با حضور اعضای شورای تأمین، امام جمعه و دفتر نماینده شهرستان جهت برطرف کردن مشکلات شورا برگزار شد اما اعضای شورا حاضر به همکاری با یکدیگر و ادامه کار شورا نشدند.

فرماندار اردستان اضافه کرد: مطابق با ماده ۹۹ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، در صورت انحلال شورا، تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین آن شورا خواهد بود.

احمدی‌طبا تاکید کرد: در حال حاضر استاندار اصفهان به عنوان قائم مقام یا جانشین شورای شهر اردستان شده و شهردار باید لوایح خود را به استانداری ارسال کرده و سپس در صورت تأیید و تصویب کمیته انطباق شهرستان، آن‌ها را اجرایی کند.

منبع: فارس

کد خبر 706605