اگر گزینش مدیران ادارات براساس قانون و شایسته سالاری صورت گیرد استان توسعه می یابد

مژده خبر- مدیر هسته گزینش استان گفت:اگرتمام دست اندر کاران امرگزینش، جذب نیرو وانتصاب مدیران براساس قانون و اصل شایسته سالاری عمل کنند، استان کرمانشاه هم در تمام شاخص های شناخته شده ی توسعه،ارتقاء خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مژده خبر، دکتر جهانبخش زنگنه تبار مدیرهسته گزینش استانداری، در جمع بخشداران و معاونین فرمانداری های شهرستان‌ های تابعه مواردی را به شرح زیر مطرح کرد:

۱_ لطفا به اعضای شوراهای اسلامی روستاها متذکر شوید که دهیاران پیشنهادی را از میان بهترین گزینه‌ها در روستا معرفی کنند تا هم در احراز صلاحیت‌ها ی گزینشی دچار مشکل نشوند و هم سطح کیفیت مدیریت روستاها ارتقاء یابد و در مواردی که دهیاران پیشنهادی مشکلات محسوسی دارند، انتظار می رود بخشداران محترم با تعامل با اعضای شورا، از ادامه روند انتصاب آنان قبل از معرفی به هسته گزینش جلوگیری کنند تا گزینه بهتری جایگزین نمایند.
۲_ فرمانداران محترم به همین شکل با گزینه‌های پیشنهادی شهرداری توسط اعضای شوراهای اسلامی شهرها برخورد کنند،تافرصت خدمت رسانی به مردم ازدست نرود ومدیریت شهری هم بهبود یابد.
۳_بخشداران محترم به منظورتسریع در روند امحای پرونده‌هایی که طبق قانون مشمول امحاء می‌گردند، پاسخ نامه‌ای که قبلاً ارسال کرده‌اند را با دقت بیشترولحاظ کردن موارد مصرح درنامه مدیریت هسته گزینش، مجدداً برای هسته ارسال نمایند. همچنین معاونین محترم فرماندار به شهرداری‌های تابعه در خصوص همین نامه یادآوری لازم را معمول دارند.
۴_ امیدوارم ما به سطحی از تشخیص برسیم که به اندازه چند میلیون اعتبار که در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد، به خود دهیاران که مدیریت روستا را بر عهده دارند و گزینه های تصدی این پست مهم نیز توجه شود و درکنارجلسات ،بازدیدها ونظارت هایی که برای هزینه کرد آن چند میلیون اعتبار انجام می شود،به این موضوع که دهیار باید چه کسی و با چه ویژگیهایی باشد نیز توجه شود ویا به اندازه یک دستگاه خودرو که دراختیار یک مدیر قرار میگیرد ومرتب بررسی میشود که چه استفاده هایی از آن بعمل می آید، به خود مدیران وویژگیهای آنها هم توجه شود تا شاخص های پیشرفت وتوسعه از وضعیت فعلی روبه بهبود بروند.ودر جلسا ت آینده متولیان امر آموزش مدیران،خودشان فرصتی دراختیار هسته گزینش برای بیان موارد قرار دهند تا موضوعات مورد نیاز که از آب خوردن نیز برای مدیران واجب تر است،به سمع ونظر عزیزان برسد.
زنگنه تبار گفت: اگر همه دست‌اندرکاران گزینشِ نیرو و انتصاب مدیران برای دستگاه‌ها، شامل شوراهای اسلامی شهرو روستا ،کارگزینی‌ها، دستگاه‌های استعلام دهنده، معاونت‌ها و دفاتر رابط معرفی گزینه‌ها به هسته گزینش و در بقیه دستگاه‌ها نیز عناصر مشابه، دقت لازم را به عمل آورند در بدنه کارمندی و مدیریت‌ها شاهد معضلاتی همچون اختلا س، بازداشت مدیر توسط دستگاه‌های ناظر، تحمیل هزینه‌های امنیتی وقضایی بر کشور، نفوذ عناصر وابسته به بیگانه در دستگاه‌های مختلف، نخواهیم بود.
اگر در گزینش ها، هم در آزمون ها ومصاحبه های تخصصی ونیز آنچه در هسته های گزینش بررسی می شود، برا اساس قانون وشایسته سالاری باشد وعناصر فوق الذکر وظیفه خود را خوب انجام دهند قطعا استان کرمانشاه در کوتاه مدت در خیلی از شاخص‌های شناخته شده ،ارتقاء خواهد یافت.

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر