با اشاره به آثار منفی آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش احساس امنیت در فضای جامعه، از اهتمام پلیس برای مقابله با آن‌ها و عزم جزم پلیس برای پیشگیری و در عین حال مقابله با جرایم خبر داد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد

اهتمام پلیس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/کاهش ۱۴ درصدی سرقت و جرم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آثار منفی آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش احساس امنیت در فضای جامعه، از اهتمام پلیس برای مقابله با آن‌ها و عزم جزم پلیس برای پیشگیری و در عین حال مقابله با جرایم خبر داد.

به گزارش خبرنگار فر نیوز /سردار مهدی حاجیان امروز _ چهارشنبه نهم خرداد _ در همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرایم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از مطالبات جدی و بحق مردم برخورد با آسیب‌های اجتماعی به عنوان عامل تهدید کننده امنیت جامعه است.

وی افزود: در همین راستا پلیس خدمتگزار مصمم‌تر از همیشه تلاش می‌کند تا علاوه بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی، شرایطی برای کاهش یا رفع آن‌ها را فراهم کند که تاکنون اقدامات خوبی هم در این خصوص انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز باید با روش‌های نوین به مقابله با جرایم پرداخت، بر شناسایی کانون‌های تشکیل جرم تاکید کرد و ادامه داد: اگر این کانون‌ها شناسایی شود می‌تواند برنامه‌های علمی را هم برای مهار آن‌ها تدوین کرد.

حاجیان تاکید کرد: یکی از همین آسیب‌های پیشران و سرکش اجتماعی در استان کرمانشاه موضوع سرقت بود که توانستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه نه تنها آن را کنترل کنیم بلکه آن را ۱۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان تنها با افزایش مجازات‌ها، در پی کاهش جرایم و کنترل آسیب‌های اجتماعی باشیم بلکه باید راه حل علمی و عملی برای آن‌ها پیدا و طبق برنامه طراحی شده حرکت کنیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه بالا بودن میزان تصادفات درون‌شهری بود که برای متوقف کردن آن تصمیم گرفتیم قرارگاه کاهش تصادفات را از پشت میز به داخل شهر و خیابان ببریم و از نزدیک علل را جست‌وجو و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم.

سردار حاجیان اضافه کرد: این اقدام ثمربخش نیز بود و توانستیم با اصلاح بعضی نقاط هندسی، اصلاح روشنایی معابر و نصب سرعت‌کاه سوانح منجر به جرح و فوت و حتی خسارتی را کاهش دهیم.

وی اعتیاد را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برای این موضوع نیز تا جایی که امکان‌پذیر بوده پلیس ورود کرده است و امروز نوبت دیگر دستگاه‌های متولی است تا با فراهم کردن محیط‌های نگهداری این افراد زمینه‌ای فراهم کنند تا همه این افراد جمع آوری و اقدامات بازپروری آنها برای شروع زندگی دوباره انجام گیرد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به رویکرد ایجابی و اجتماعی_ فرهنگی پلیس، تاکید کرد: برخوردهای قهری و سلبی با افراد مجرم نیز همچنان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

تهیه و تنظیم مسعود دریابار