با افرادی که منابع طبیعی و جارهای کشاورزی را آتش می‌زنند، برخورد می‌شود

  • افران
با افرادی که منابع طبیعی و جارهای کشاورزی را آتش می‌زنند، برخورد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از برخورد با افرادی که منابع طبیعی و جارهای کشاورزی را آتش می‌زنند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه شامگاه سه شنبه _ هشتم خرداد _ در دومین جلسه کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه، اظهار کرد: استفاده از پتانسیل بسیار گسترده و قوی بسیج می‌تواند کمک شایانی در حوزه پیشگیری و اطفا حریق و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان داشته باشد.

وی افزود: برخی از سازمان‌های مردم نهاد امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی در این حوزه در اختیار دارند که ارگان‌های دولتی می‌توانند با مشارکت دادن آن‌ها در مدیریت و پیشگیری حوادث بهره‌وری بهتری داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر انجام آتش بر، به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مناطق حادثه‌خیز تصریح کرد: هر عشایری که ساکن در مرتعی باشد و آن مرتع را مورد حریق قرار دهد، پروانه چرای دام آن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باطل می‌گردد.

وی ادامه داد: سازمان‌هایی که تجمیع زباله دارند، برای معدوم کردن زباله‌ها حتی‌المقدور از روش‌های غیر از آتش زدن استفاده کنند و در صورت نبود امکانی غیر از آن حتماً با مدیریت و آمادگی کامل این موضوع را انجام دهند.

یگانه در مورد افزایش دیدبان در مناطق پر تکرار حادثه حریق تاکید و اظهار کرد: «فداکار خدمت‌ها» تحت حمایت سازمان مدیریت بحران بوده و در صورت حادثه و آسیب دیدن آن‌ها، مطابق مستندات و مقررات مرتبط مورد جبران خسارت قرار می‌گیرند.

کد خبر 758085

  • خودرو بر هشترود