برداشت پنبه از مزارع سیستان و بلوچستان

برداشت پنبه از مزارع سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در کشت تابستانه، ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان به صورت قراردادی به کشت پنبه اختصاص یافت و به زودی کار برداشت مکانیزه وش پنبه در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زاهدان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که قابلیت کشت پنبه را دو بار در سال داراست و با برداشت پنبه تابستانه در آذرماه، پنبه زمستانه در دی‌ماه کشت می‌شود.

وی ادامه داد: با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

سید حسینی بیان کرد: با انجام کشت‌های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش وش پنبه مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کشت پنبه در سال‌های گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما به دلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و سال گذشته با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشت پنبه از تیرماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده است و مردادماه به پایان می‌رسد، گفت: برداشت این محصول از آذرماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن پنبه برداشت شود.

بیش از ۹۰ درصد پنبه تابستانه در شهرستان ایرانشهر کشت شده است.

کد خبر 704315