بیانیه‌ حزب الله لبنان درباره عملیات طوفان الاقصی

بیانیه‌ حزب الله لبنان درباره عملیات طوفان الاقصی

با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اجرای عملیات قهرمانانه و گسترده را در برابر تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطینی‌ها تبریک می‌گوئیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات، تاکید مجدد بر اراده ملت فلسطین و اینکه گزینه مقاومت تنها راه برای رویارویی با دشمن صهیونیستی و اشغالگران است به شمار می‌رود. از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم با تأیید این عملیات، از ملت فلسطین و جریان‌های مقاومت که بر اتحاد میدانی خود با خون، حرف و عمل خود تاکید می‌کنند حمایت به عمل آورند.

در بیانیه حزب الله لبنان تصریح شده است: فرماندهی مقاومت اسلامی در لبنان تحولات مهم فلسطین را از نزدیک زیر نظر دارد و با فرماندهی مقاومت فلسطین در داخل و خارج به صورت مستقیم برای بررسی و ارزیابی اوضاع در تماس است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: کابینه دشمن صهیونیستی باید از درس‌هایی که مقاومت فلسطین در میدان نبرد و مبارزه به آن داده عبرت بگیرد. عملیات کنونی در اراضی اشغالی پیام مشخصی خطاب به جهان عرب و اسلام و جامعه بین الملل به ویژه خطاب به حامیان عادی سازی روابط دارد مبنی بر اینکه آرمان فلسطین تا آزادسازی فلسطین پایدار و باقی خواهد ماند.

بیانیه‌ حزب الله لبنان درباره عملیات طوفان الاقصی

ساعتی پیش نیز «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس نوشت: آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گوئیم.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از آن صورت می‌گیرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و عاملان عادی سازی روابط علیه مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی و تخریب منازل فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

عبدالسلام تاکید کرد: ملت‌های عربی و اسلامی باید از نیروهای مقاومت فلسطین در این نبرد مقدس و تعیین کننده حمایت کنند.