تشدید برخورد با افرادی که عمدا عرصه منابع طبیعی و”پَس چَر” را آتش می‌زنند/اختصاص شعبه ویژه در حوزه دادستانی جهت برخورد با متخلفان ایجاد حریق مراتع

مدیرکل مدیریت بحران خبر از اختصاص شعبه ویژه پیگیری ایجاد حریق مراتع توسط دادستان استان داد و گفت: با توجه ای که دادستان استان به حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جنگلهای استان دارند یک شعبه ویژه به منظور پیگیری رفتارهای مجرمانه در این حوزه، تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، دومین جلسه کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، معاون دادستان کل، مدیران کل امور روستایی و شوراهای استان، منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور آمادگی جهت مقابله با حریق های احتمالی در منابع طبیعی به دلیل افزایش پوشش گیاهی ناشی از بارندگی های قابل توجه اخیر، در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

افشین یگانه در ابتدای جلسه ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، گفت: استفاده از پتانسیل بسیار گسترده و قوی بسیج می تواند کمک شایانی در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق و صیانت از جنگلها و مراتع استان داشته باشد.

یگانه اظهار کرد: برخی از سازمانهای مردم نهاد امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی در این حوزه در اختیار دارند که ارگانهای دولتی می‌توانند با مشارکت دادن آنها در مدیریت و پیشگیری حوادث بهره وری بهتری داشته باشند.

افشین یگانه ضمن تاکید بر انجام آتش بر، به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مناطق حادثه خیز گفت: هر عشایری که ساکن در مرتعی باشد و آن مرتع را مورد حریق قرار دهد، پروانه چرای دام آن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری باطل میگردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: سازمانهایی که تجمیع زباله دارند، برای معدوم کردن زباله ها حتی المقدور از روشهای غیر از آتش زدن استفاده کنند و در صورت نبود امکانی غیر از آن حتما با مدیریت و آمادگی کامل این موضوع را انجام دهند.

افشین یگانه در مورد افزایش دیده بان در مناطق پر تکرار حادثه حریق تاکید داشت و اظهار کرد: «فداکار خدمت ها» تحت حمایت سازمان مدیریت بحران بوده و در صورت حادثه و آسیب دیدن آنها، مطابق مستندات و مقررات مرتبط مورد جبران خسارت قرار می گیرند.

  • ارسال : Farhadi