ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به صورت الکترونیکی و حضوری در کرمانشاه

  • افران
ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به صورت الکترونیکی و حضوری در کرمانشاه

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: امسال ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به صورت ترکیبی، الکترونیکی و حضوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، زهرا نجار امروز _ چهارشنبه نهم خرداد _ در خصوص ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام یک فرایند تربیتی است.

وی افزود: هجدهم اردیبهشت‌، دستورالعمل ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها ارسال شده است که بلافاصله به سرتاسر استان ثبت‌نام از نوزدهم اردیبهشت ابلاغ شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه در رابطه با حق انتخاب مدرسه مورد نظر برای ثبت‌نام، خاطرنشان کرد: مناطق و نواحی ۲۴ گانه استان بر اساس دستورالعمل اجرایی که دریافت کرده‌اند، موظف هستند نسبت به شعاع‌بندی مدارس اقدام کنند که در این راستا تفاهنامه‌ای میان مدیر مدارس و معاون آموزش ابتدایی ناحیه یا منطقه منعقد شده است که مدیران را موظف به ثبت‌نام دانش‌آموزانی می‌کند که فضای محله را پوشش می‌دهند.

نجار تصریح کرد: بسیاری از والدین بدون در نظر گرفتن شعاع محل سکونت، دوست دارند فرزندان خود را در مدارسی خاص که مورد نظرشان است، ثبت‌نام کنند که این عمل ممکن نیست چراکه بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت است.

نجار با بیان اینکه امسال ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به صورت ترکیبی (الکترونیکی و حضوری) است، گفت: والدین قبل از مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام باید به درگاه ملی دولت سامانه سناد دانش‌آموزی ابتدایی schsnd.medu.ir مراجعه کنند، پیش ثبت‌نام را انجام دهند و مدرسه مورد نظر را اعلام کنند؛ مدیر مدرسه موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت بر اساس قرارداد منعقد شده تأیید یا عدم تأیید ثبت‌نام را به والدین اطلاع‌رسانی کند.

وی با اشاره به پرداخت مبلغی به عنوان کمک مدرسه، افزود: کمک به مدرسه باید به صورت داوطلبانه و اختیاری باشد و برای ثبت‌نام باید تنها وجه کتاب درسی و بیمه دریافت شود.

کد خبر 758327

  • خودرو بر هشترود