ثبت کرمانشاه به عنوان شهر گردشگری کودک در دستور کار است

  • افران
ثبت کرمانشاه به عنوان شهر گردشگری کودک در دستور کار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برنامه ثبت کرمانشاه به‌عنوان شهر گردشگری کودک در دستور کار معاونت گردشگری استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، وحید امیری امروز _دوشنبه، بیست‌ویکم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری به دنبال این هستیم در کنار شهر خلاق خوراک، مبحث گردشگری کودک را به‌عنوان برندی دیگر گردشگری شهر کرمانشاه پیگیری و ثبت کنیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام قصد داریم در گام نخست تا زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، غرفه ویژه‌ای را با محوریت این موضوع تدارک ببینیم.

معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تعاملی که با دستگاه‌های مرتبط همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش‌وپرورش، بهزیستی و … داشته‌ایم در مرحله اول درصدد تدوین سند راهبردی گردشگری کودک در استان هستیم.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این سند با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه‌شده و تمام تلاشمان بر این است با توجه به توان آموزش‌وپرورش در برگزاری سالانه بیش از ۲ میلیون دانش‌آموزی نسبت به سامان‌دهی و برگزاری این اردوها در قالب تورهای گردشگری اقدام شود.

امیری خاطرنشان کرد: هدف‌های در نظر گرفته‌شده در این طرح با عناوین آشناسازی نسل کودک و نوجوان با صنعت گردشگری و مبانی ابتدایی آن و ترغیب و تشویق بخش خصوصی پیشران در حوزه گردشگری و هزینه نمودن بهینه منابعی است که برای این موضوع وجود دارد.

وی در خاتمه بیان کرد: به دنبال آن هستیم که این نسل پر قابلیت را ترغیب کنیم تا توسعه‌دهنده و عامل گسترش و معرفی توانمندی‌های استان در حوزه‌های گردشگری باشند.

شهر کرمانشاه پیش‌ازاین از سوی یونسکو به‌عنوان دومین شهر خلاق خوراک ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 762005

  • خودرو بر هشترود