رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

  • افران
رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

حضور جهادی و انقلابی رئیس جمهور شهید سبب رونق و توسعه فعالیت‌های عمرانی در استان شد و به دستور ایشان در سفر به کرمانشاه، وزیر کشور در تمام مناطق محروم کرمانشاه حضور پیدا و برای ارتقای وضعیت محلات محروم و حاشیه‌نشین دستوراتی صادر کرد که قسمت اعظم آن اجرا شده و مابقی نیز در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت یاد شهدای خدمت _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، علی شعبانی معاون استاندار کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و کارکنان و مدیران شهرداری برگزار شد.

رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، امام جمعه کرمانشاه در بخشی از سخنان خود در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید برای محرومیت‌زدایی از کشور تمام مدیران و ظرفیت دولت و کشور را بسیج کرد تا آنجا که در مسیر همین خدمت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی افزود: در قرآن کریم چند کجا صحبت از معامله‌ای می‌شود که انسان معمولاً در زندگی‌اش آن معامله را انجام می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: این معامله، گاهی به عنوان یک معامله خیلی خوب و ثمربخش و سودآور تلقی می‌شود و گاهی زیان بار است. خدای متعال در سوره مبارکه صف می‌فرماید؛ ای کسانی که ایمان آوردید، ای مؤمنان می‌خواهید من شما را دعوت کنم به تجارتی که شما را از عذاب دردناک الهی نجات بدهد و خداوند در ادامه می‌فرماید، قدم اول در این تجارت این است که شما ایمان به خدا و ایمان به پیامبرش بیاورید.

حجت‌الاسلام غفوری اضافه کرد: اساس و زیربنا در زندگی هر فردی که شخصیت او را می‌سازد، ایمان انسان است، عقیده انسان است، اعتقاد به خدا، اعتقاد به پیامبر گرامی‌اش، کتب آسمانی، قیامت، آخرت و اعتقاد به اهل بیت پیامبر است.

وی ادامه داد: ایمان نجات‌بخش است، بسیار پرسود است و تجارتی است که انسان را از عذاب الهی نجات می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: تکمیل این معامله این است که در راه خدا جهاد کنید، جهاد در راه خدا با مال و با جان، این معامله با خدا برای شما بهتر است و بالاتر از این تجارتی نیست.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: این تجارتی که خداوند متعال دعوت می‌کند سودش را بهشت قرار داده است و تمام‌شدنی نیست.

وی تاکید کرد: از مردم کسانی هستند که برای رضای خدا جانشان را می‌فروشند و برای اینکه رضای خدا را جلب کنند، جانشان را به خدا می‌فروشند

امام جمعه کرمانشاه گفت: بالاترین سقف درجات ایمان برای یک انسان شهادت است، یعنی انسان زمانی به بالاترین سطح ممکن انسانیت و ایمان به خدا و تقوای الهی می‌رسد که در راه خدا فدا و در راه خدا قربانی شود.

حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: ویژگی شهدای خدمت این بود که تمام شب و روز برای خدا و مردم تلاش می‌کردند و اعتقاد داشتند تلاش برای مردم و رفاه مردم برای خدا است و رضایت مردم رضایت خداست؛ این در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز قید شده بود که رئیس جمهور شهید در جلب رضایت مردم خستگی نمی‌شناخت و شب و روز تلاش می‌کرد و باور داشت که رضایت خدا در رضایت مردم است.

وی خطاب به مدیران شهرداری تاکید کرد: شما با مردم در ارتباط هستید و برای خدمت به مردم تلاش می‌کنید، شما نیز خادم مردم هستید، تلاش کنید در مسیر خدمتگزاری الگوی شما شهدای خدمت بالاخص سید الشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی باشد که شب و روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ملت ایران با بصیرتی که دارد آنچنان از شهدای خدمت قدردانی کرد که در دنیا نظیر ندارد و با تشییع باشکوه شهدای خدمت برگ زرینی در تاریخ بر جا گذاشتند.

رونق فعالیت‌های عمرانی در کرمانشاه در سفر رئیس‌جمهور فقید به استان

در ادامه نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان اظهار کرد: باید بدانیم همه شهدا زنده هستند، همه شهدای انقلاب از جمله شهدای خدمت زنده و نزد پروردگار شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور شهید در سفر خود به کرمانشاه و پس از سال‌ها تعطیلی به قطار شهری جان دوباره ای بخشید و شروع مجدد عملیات اجرایی این پروژه را با تصویب اعتبار هزار و دویست میلیارد تومانی رقم زد که اکنون این پروژه به برکت سفر ایشان در حال انجام است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: حضور جهادی و انقلابی رئیس جمهور شهید سبب رونق و توسعه فعالیت‌های عمرانی در استان شد و به دستور ایشان در سفر به کرمانشاه، وزیر کشور در تمام مناطق محروم کرمانشاه حضور پیدا و برای ارتقای وضعیت محلات محروم و حاشیه‌نشین دستوراتی صادر کرد که قسمت اعظم آن اجرا شده و مابقی نیز در حال اجرا است.

نوروزی اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور شهید به ناوگان حمل‌ونقل مسافر شهر کرمانشاه کمک مالی شد و توانستیم برای حمل‌ونقل ارزان قیمت مسافر در شهر کرمانشاه، ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نو و مجهز خریداری کنیم که هم اکنون تعدادی از آن‌ها وارد ناوگان شده است و در حال انتقال مسافر از شهرک‌های حاشیه‌ای به مرکز شهر هستند.

وی تاکید کرد: حضور ایشان در کرمانشاه منشأ خیر و برکت در استان بود و پروژه‌های متعددی آغاز شد که بعضی از آن‌ها به پایان رسیده است.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: امیدواریم راه خدمت صادقانه رئیس‌جمهور همچنان ادامه پیدا کند.

کد خبر 757985

  • خودرو بر هشترود