سخنان مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) هرسین در مراسم گرامیداشت شهید جمهور

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. زینب مقصودیان مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان هرسین امروز صبح در جمع عموم بانوان این مرکز به ویژگی های شهید جمهورپرداخت و گفت : با وجود اینکه سالها در عالی ترین مناصب مدیریتی حضور داشت ، کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه […]

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

زینب مقصودیان مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان هرسین امروز صبح در جمع عموم بانوان این مرکز به ویژگی های شهید جمهورپرداخت و گفت :
با وجود اینکه سالها در عالی ترین مناصب مدیریتی حضور داشت ، کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه اقتصادی و اخلاقی ایشان دیده نمیشد ، مخالفانش هم بر “دلسوز” بودنش شهادت می‌دادند.
با اخلاق و صبور بود و حتی به مخالفان بی انصافش هم هیچگاه توهین نکرد
اهل جنجال آفرینی، شلوغ بازی و حاشیه درست کردن نبود و منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح میداد
“پرکار” اهل شب زنده داری، توسل بود
حاضر بود نتیجه کارهایش ده سال بعد مشخص شود اما کار درست را امروز انجام دهد .
مقصودیان اظهار کرد : شما اگه به پیام تسلیت و سایر فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی توجه کرده باشید متوجه سایر ویژگی‌های های این شهید عزیز از قبیل :
«شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت ، عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده ، فداکار ، مغتنم ،محترم و ….
مقصودیان درادامه بعد از بیان ویژگی های سید شهیدا ن خدمت سید ابراهیم رئیسی به آیه زیر اشاره وگفت :
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا
همانا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبّتى (در دلها) قرار مى‏دهد.
بارها دیده‏ایم که هرگاه انسان‏هاى با ایمان و صالح از دنیا مى‏روند، حتّى افراد لاابالى و فاسق هم در غم فرو مى‏روند و ناخودآگاه به عزا مى‏نشینند و اشک مى‏ریزند و یادش را گرامى داشته، قبرش را زیارت مى‏کنند و یا خاطراتش براى دیگران بازگو مى‏کنند همه اینها به خاطر فطرت پاک و کمال‏ دوستى انسان است.
آرى ، کسى که تنها به خدا دل ببندد ، خداوند هم دل‏هاى مردم را به او متوجّه مى‏کند . کسى که به یاد خدا باشد ، خداوند او را یاد مى‏کند. «فاذکرونى اَذکُرکم»

این آیه مبارکه پیام ها بسیار خوبی برای ما دارد که نیت میکنیم واز خداوند متعال بحق جد بزرگوار این سیدشهیدان خدمت میخواهیم در زندگی ما اثر‌گذار باشد
اولا ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان، کارساز نیست. «آمنوا و عملوا…»
ثانیا ایمان وکار شایسته، کلید محبوبیّت نزد مردم است. «اِنّ الّذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل… وُدّا» هرگاه دیدیم محبوبیّت ما کم شده، عقیده یا عملکرد خود تجزیه و تحلیل کنیم. زیرا که وعده‏ى خداوند تخلّف ندارد.
ثالثا محبوب‏شدن به دست خداست. «سیجعل لهم الرّحمن» دلها نیز به دست اوست.
و محبوب شدن رحمتى الهى است که نصیب مؤمنان و صالحان مى‏شود.
ممکن است امروز به کار شایسته‏ى شما ارج ننهند، ولى صبر و تلاش مداوم‏
شما ، در آینده به ثمر خواهد نشست زحماتی که آیت الله سید ابراهیم رییسی کشیدند را همه شما از طریق تلویزیون یا فضای مجازی و…. شنیدید وآن استقبال و بدرقه تا حرم رضوی ….
لذا محبوبیّت، از الطاف و پاداش‏هاى الهى که علاوه بر پاداش آخرتی در همین دنیا نصیب انسان می شود . «سیجعل لهم الرّحمن وُدّا»
بی شک باید گفت؛ که او مثل رجایی زیست و بهشتی شد.

  • نویسنده : الهه عبدلی نژند
  • منبع خبر : مژده خبر