سند پدافند شیمیایی خراسان شمالی رونمایی شد

سند پدافند شیمیایی خراسان شمالی رونمایی شد

استاندار خراسان شمالی از رونمایی سند پدافند شیمیایی استان خبر داد و گفت: این سند نهایی نیست و باید به مرور به‌روز شده و استراتژی‌های بهتری تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین نژاد امروز_ چهارشنبه دهم آبان ماه_ در شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل، آمادگی کامل و اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی به ویژه در نقاط حساس الزامی است.

وی افزود: در زمان بحران بعضی از حوادث و موضوعات با تدبیر و حرکت جهادی کنترل می‌شوند، اما در برابر برخی از تهدیدات و حوادث احتمالی هیچ گونه کوتاهی قابل گذشت نیست و آمادگی کامل ضرورت دارد.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: موضوع پدافند غیرعامل در برخی از حوزه‌ها نظیر تهدیدات شیمیایی، بسیار حساس است و اگر از قبل تصمیم‌گیری و تدبیر لازم اندیشیده نشود، پیامدها و حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از سند پدافند شیمیایی استان، گفت: این سند، سند نهایی نیست و باید هر بار به روز شده و استراتژی و سناریوی‌های بهتری برای آن تعریف شود.

حسین نژاد با اشاره به وجود صنایع مختلف در استان و تهدیدات این حوزه، خاطرنشان کرد: باید برای هر یک از صنایع و تهدیدات مربوط به آن نقشه راه مجزا و سناریوهای مختلف تعریف شود.

طاهر رستمی، مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته چالش‌های حوزه پدافند غیرعامل در استان احصا شد که یکی از چالش‌های عمده، عدم برقراری رینگ فیبر نوری در استان بود.

وی افزود: با همت شرکت مخابرات و همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری استان این پروژه با بیش از ۵۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد و امروز به بهره برداری می‌رسد.

رستمی گفت: برقراری فیبر مرزی نیز در حال پیگیری است که در سنوات آینده آماده خواهد شد.

کد خبر 700841