طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت مورد توجه قرار می‌گیرد

طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت مورد توجه قرار می‌گیرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به دیدگاه رهبری به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: از طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز _شنبه سیزدهم آبان_ در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه استان زنجان می‌تواند در بسیاری از مسائل پیشتاز باشد و منتظر اقدام مرکز نباشد اظهار کرد: ما از طرح‌های نوین در حوزه ایثار و شهادت استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملاک عمل همه افراد در جمهوری اسلامی باید بیانات مقام معظم رهبری باشد، افزود: ایشان همواره یک برنامه جدید و منسجم در حوزه ایثار و شهادت داشتند و این برنامه برای شخصیتی که با آن جایگاه این چنین برنامه‌ای دارند، اعجاب‌انگیز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدا با بیان اینکه این امر نشان از اهمیت حوزه ایثار و شهادت از دیدگاه ایشان دارد، خاطرنشان کرد: حوزه ایثار و شهادت محدود به یک ارگان و اداره خاص نیست و همه باید در این حوزه پای کار باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۳۵۷۱ نفر در سامانه کاریابی بنیاد ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: در حوزه استخدام نیز وضعیت سال قبل خوب بود، اما امسال شرایط خوب نیست و تنها ۵۲ نفر استخدام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت ۲۷ هزار مجوز برای ما صادر کرده و اعتبار آن نیز اخذ شده است، ادامه داد: تسهیلات خود اشتغالی ۱۴۱ میلیارد تومان بوده است و استان‌ها می‌توانند با شناسایی شرایط از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه اولویت واگذاری مسکن در زنجان برای ۴۵۸ نفر فراهم شده است، ادامه داد: در حوزه گلزار شهدا نیز از ۴۳۰ گلزار ۳۶۲ ساماندهی شده است، همچنین ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر به این امر اختصاص یافته بود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ساخت مرکز توانبخشی برعهده دولت است، در ۲۸ استان این پروژه تکمیل شده اما زنجان جزو استان‌های مشکل‌دار است.

وی با اشاره به اینکه دلیل پیشی گرفتن ما از نظام استکبار داشته‌های ما است، گفت: مهم‌ترین داشته ما شهادت است، چراکه یک رزق معنوی مهم به حساب می‌آید و به همین دلیل از امتحانات سربلند بیرون آمده‌ایم.

کد خبر 701392