فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ترویج سنت حسنه ازدواج میان جوانان تکلیف شرعی همه ما است.

شرایط ازدواج جوانان را آسان کنیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ترویج سنت حسنه ازدواج میان جوانان تکلیف شرعی همه ما است.

به گزارش خبرنگار فر نیوز (مسعود دریابار) امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری ظهر امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ در مراسم جشن پیوندهای آسمانی ویژه کارکنان وظیفه یگان‌های نزاجا در استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع خانواده در دین مبین اسلام و نقش آن در سالم‌سازی جامعه، اظهار کرد: در دین اسلام خانواده اساسی‌ترین و طبیعی‌ترین نیاز انسان محسوب می‌شود و در صورتی که این کانون از سلامت لازم برخوردار باشد، بیشتر مشکلات زندگی روزانه انسان‌ها رفع می‌شود.

وی ترویج سنت حسنه ازدواج در بین جوانان را تکلیف شرعی همه دانست و افزود: نیروی زمینی ارتش با حمایت از سربازان متأهل گام‌های بسیار خوب و اثربخشی در ایجاد انگیزه، امیدآفرینی و مهیا نمودن زمینه ازدواج برای جوانان برداشته است.

فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش با تاکید بر لزوم تسهیل در امر ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: ترویج سنت حسنه ازدواج که مورد تأکید و توصیه خداوند، پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان بوده از طریق ساده کردن شرایط ازدواج و سهل‌گیری بر جوانان میسر می‌شود.

طاهری با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه بنیان خانواده، اضافه کرد: زندگی مجردی و آنچه در غرب امروز به عنوان ازدواج سفید خوانده می‌شود، نشان از دوری فرهنگ بیگانه و غرب با کارکرد اصلی خانواده به عنوان مهد تربیت و کانون پرورش است.

وی ادامه داد: در فرهنگ بی بند و بار غرب، کانون خانواده از هم متلاشی است و امروز غرب با انواع شبکه‌ها و رسانه‌ها به دنبال ترویج آن در میان دیگر جوامع به ویژه جوامع اسلامی است.

فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش گفت: غرب در تلاش است تا با جریان‌سازی و ترویج فرهنگ غربی، بنیان خانواده را مورد تهدید قرار دهد و ما باید با ایجاد سازوکارهای تربیتی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه نسبت به مصون‌سازی خانواده اقدام کنیم تا از نفوذ فرهنگ غربی جلوگیری به عمل آید.