مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاهها در استان کرمانشاه آغاز شد
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پروژه لیست هوشمند حق بیمه با اهداف بسیاری از جمله کنترل هوشمند و مکانیزه کلیه مراحل ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگاهها در استان کرمانشاه آغاز شد
به گزارش خبرنگار فر نیوز (مسعود دریابار)اسکندر کاکایی با اعلام این خبر در مورد پروژه لیست هوشمند حقبیمه گفت: عملیاتی شدن پروژه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان از سال ۱۴۰۲ در تعدادی از استانها و شعب تامین اجتماعی آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از کنترل و رفع ایرادات نرم افزاری از خرداد ماه در کلیه استانها و شعب تامین اجتماعی سراسر کشور به صورت کامل عملیاتی خواهد شد و در استان کرمانشاه نیز از نیمه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ در کلیه شعب تأمیناجتماعی آن اجرایی خواهد شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر یکپارچهسازی، هوشمندسازی و شفافسازی و بهرهگیری از توان شرکتهای دانشبنیان در مسیر دستیابی به تأمیناجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان که در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمیناجتماعی قرار داشت اکنون به مرحله اجرا در کلیه استانها از جمله استان کرمانشاه رسیده است.
![](https://farnews.ir/wp-content/uploads/2024/06/برق-کرمانشاه.png)
کاکایی در مورد مزایای ارسال لیست هوشمند گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترلهایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حقبیمه ، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیستهای دریافتی و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان به دلیل عدم درج واقعی دستمزد ، شغل ، روزهای کارکرد ، پرداخت حق بیمه در موعد قانونی و...میشد منبعد با راه اندازی پروژه هوشمند سازی بهصورت برخط و در زمان ثبت و ارسال لیست بر روی آن توسط نرم افزار اعمال میشود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و رفع نواقص احتمالی به کارفرما به صورت آنی داده میشود
و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال لیست رفع کند.
به گفته کاکایی پرداخت برخط و آسان حقبیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازشهای لیست و مطلع شدن برخط و آنی کارفرمایان از نتیجه پردازشها، کاهش ازدحام در شعب و کارگزاریهای و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، جلوگیری از انباشت بدهیها و جرایم پرداخت حق بیمه ، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطای کنترل لیست از جانب نیروی انسانی و در نتیجه کاهش اعتراض کارفرمایان از دیگر مزایای این طرح است.
کاکایی به کارفرمایان توصیه کرد با توجه به جدید بودن این طرح و به جهت آموزش و همچنین داشتن فرصت کافی جهت رفع مشکلات احتمالی، لیست حق بیمه کارکنان خود را قبل از بیست و پنجم ماه ارسال نمایند.
وی افزود: آموزشهای لازم نحوه ارسال لیست هوشمند به صورت فایلهای تصویری و نوشتاری بر روی وب سایت این اداره کل به آدرس kermanshah.tamin.ir موجود است.