مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پروژه لیست هوشمند حق بیمه با اهداف بسیاری از جمله کنترل هوشمند و مکانیزه کلیه مراحل ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگاه‌ها در استان کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار فر نیوز (مسعود دریابار)اسکندر کاکایی با اعلام این خبر در مورد پروژه لیست هوشمند حق‌بیمه گفت: عملیاتی شدن پروژه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان از سال ۱۴۰۲ در تعدادی از استانها و شعب تامین اجتماعی آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از کنترل و رفع ایرادات نرم افزاری از خرداد ماه در کلیه استانها و شعب تامین اجتماعی سراسر کشور به صورت کامل عملیاتی خواهد شد و در استان کرمانشاه نیز از نیمه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ در کلیه شعب تأمین‌اجتماعی آن اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان که در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی قرار داشت اکنون به مرحله اجرا در کلیه استانها از جمله استان کرمانشاه رسیده است.

 

کاکایی در مورد مزایای ارسال لیست هوشمند گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه ، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان به دلیل عدم درج واقعی دستمزد ، شغل ، روزهای کارکرد ، پرداخت حق بیمه در موعد قانونی و..‌‌.می‌شد منبعد با راه اندازی پروژه هوشمند سازی به‌صورت برخط و در زمان ثبت و ارسال لیست بر روی آن توسط نرم افزار اعمال میشود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و رفع نواقص احتمالی به کارفرما به صورت آنی داده میشود

و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال لیست رفع کند.

به گفته کاکایی پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط و آنی کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و کارگزاریهای و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت حق بیمه ، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطای کنترل لیست از جانب نیروی انسانی و در نتیجه کاهش اعتراض کارفرمایان از دیگر مزایای این طرح است.

کاکایی به کارفرمایان توصیه کرد با توجه به جدید بودن این طرح و به جهت آموزش و همچنین داشتن فرصت کافی جهت رفع مشکلات احتمالی، لیست حق بیمه کارکنان خود را قبل از بیست و پنجم ماه ارسال نمایند.

وی افزود: آموزش‌های لازم نحوه ارسال لیست هوشمند به صورت فایل‌های تصویری و نوشتاری بر روی وب سایت این اداره کل به آدرس kermanshah.tamin.ir موجود است.