مهار آتش‌سوزی جنگلهای بوزین و بلبزان پاوه پس از چهار روز تلاش شبانه‌روزی

افشین یگانه از مهار آتش سوزی جنگلهای بوزین و بلبزان پاوه پس از چهار روز و “هفتصد نفر روزکار” با تلاش شبانه روزی دستگاه امدادی، اجرایی، نظامی و نیروهای مردمی منطقه و گروه های مردم خبرداد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اعلام این خبر افزود: این آتش سوزی گسترده با مدیریت میدانی استاندار کرمانشاه با عنوان رییس ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار شهرستان پاوه و همراهی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی مهار شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی در چندین مرحله کنترل شده بود که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت‌گذر بودن و وزش باد دوباره شعله‌ور شد و پس از چهار روز تلاش مستمر منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری، مرزبانی، تیم هوایی هوا فضای سپاه، تیم امداد هوایی هلال احمر، قرارگاه غرب ارتش، هوانیروز، پخش و پالایش، فرودگاه کرمانشاه، رسانه های استان و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با پوشش خبری مناسب و سایر دستگاه‌های اجرایی مهار شد.

یگانه با اشاره به افزایش دما و وزش باد و سهل انگاری‌های احتمالی از سوی افراد منجر به حریق در نقاط جنگلی، اظهار داشت: در این آتش‌سوزی ۵۰۰ هکتار از مراتع و درختان شهرستان دچار آسیب به مقدار ۶ درصد شد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از روشن کردن حریق در جنگل‌ها افزود: با توجه به شرایط جوی و وزش باد شدید و گرم عرصه‌های جنگلی با کوچک‌ترین حریق در معرض آتش سوزی هستند و از این رو انتظار می‌رود مردم نسبت به روشن کردن آتش در مناطق جنگلی بپرهیزند.

  • ارسال : Farhadi