نامگذاری ۴۵ هزار و ۶۷۴ نفر با نام حضرت امام رضا (ع) و ۵۴ هزار و ۲۶ نفر مزین به نام معصومه در استان مازندران

مژده خبر- مدیر کل ثبت احوال استان مازندران از نامگذاری 45 هزار و 674 نفر با نام حضرت امام رضا (ع) و 54 هزار و ۲6 نفر مزین به نام معصومه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان مازندران؛ مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال استان مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نورانی ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، میلاد سراسر نور حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت، در اصطلاح عرفا، رضا از مقامات عرفانی بوده که بعد از مقام توکل قرار دارد و آن مقام کسی بوده که راضی به خواسته حق تعالی است.
مدیرکل ثبت احوال استان مازندران افزود ؛ فراوانی نامگذاری با نام‌های مذهبی در استان مازندران کاملاً مشهود است و این مهم نشان از غنای فرهنگ بالای مردم این خطه از ایران اسلامی که از دیرباز به دیار علویان مشهور بوده دارد.
وی در ادامه سخنانش اذعان کرد ؛ براساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور و از زمان تاسیس ثبت احوال در استان مازندران (سال۱۳۰۵) تا پایان (سال۱۴۰۲) بیش از ۴۵ هزار و ۶۷۴ هم استانی نام رضا و ۱۴۱ هزار و ۱۳۰ نفر القاب و یا ترکیبی از نام هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) را برگزیده‌اند.
فاطمی افزود ؛ بر همین اساس از زمان تاسیس ثبت احوال در مازندران (سال۱۳۰۵) تا پایان (سال۱۴۰۲) بیش از ۵۴ هزار و ۲۶ نفر از بانوان مازندرانی با نام مقدس معصومه مزین گشته و همچنین ۷هزار و ۷۶۵ نفر از بانوان این استان با القاب یا مشتقات نام کریمه اهل بیت(ع) نامگذاری شده اند.