نسخه الکترونیک دستور خط فارسی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد

نسخه الکترونیک دستور خط فارسی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد

عباس محمدیان، با تاکید بر این‌که خط، چهره مکتوب زبان است و به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‌‌ها، هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: این دستور خط، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با هدف درست‌نویسی‌، حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب، منتشر شده و نسخه ابلاغی آن، ویراست جدید مصوب جلسه دویست و یازدهم فرهنگستان است.

محمدیان هم‌چنین تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی در راستای پاسداشت، حفظ و صیانت از زبان و خط فارسی و به منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‌‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَر درِ اصناف و بسته‌‌بندی کالاها در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخه الکترونیک جدید «دستور خط فارسی» را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم را نیز برای رعایت این دستور خط در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.

گفتنی است در تدوین دستور خط فارسی، مواردی هم‌چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‌ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

پیشنهاد فر نیوز
گسترش بانکداری دیجیتال نیاز به فرهنگ سازی در تمام سطوح دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *