نشست تامین مالی دانش بنیان‌ها از بازار سرمایه برگزار شد

نشست تامین مالی دانش بنیان‌ها از بازار سرمایه برگزار شد

با حضور رئیس سازمان بورس؛
نشست تامین مالی دانش بنیان‌ها از بازار سرمایه برگزار شد

شیوه ها و راهکارهای تامین مالی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در بازار سرمایه صبح امروز (شنبه) در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نشست بررسی شیوه‌ها و راهکارهای تامین مالی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در بازار سرمایه با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی از اعضای هیات مدیره این سازمان، محمد صادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران این صندوق در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

عشقی در این جلسه با اشاره به لزوم آشنایی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی با ابزارهای تامین مالی از بازار سرمایه گفت: با توجه به ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است توجه ویژه‌ای به حضور آنها و نیز تامین مالی این دسته از شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه شود.

شایان ذکر است، در این نشست چالش‌ها و راهکارهای تامین مالی صندوق‌های جسورانه و خصوصی در حوزه نوآوری و شکوفایی در حوزه‌های صدور مجوز و نظارت‌ها، عرضه اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از ابزارهایی همچون صکوک برای تامین مالی دانش بنیان‌ها، تامین مالی جمعی این شرکت‌ها و پیشنهادها و درخواست‌ها در این زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.