نظام‌نامه نخبه‌یابی ورزشی به زودی اجرایی می‌شود

نظام‌نامه نخبه‌یابی ورزشی به زودی اجرایی می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نظام‌نامه نخبه‌یابی ورزشی در وزارت ورزش و جوانان مصوب شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد پولادگر، شامگاه _چهارشنبه، دهم آبان‌ماه_ در نشست با هیئت‌های ورزشی استان کردستان اظهار کرد: این روزها در غزه شاهد فاجعه انسانی هستیم که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی افزود: برخوردی که با روسیه در جنگ با اوکراین شد را در مورد رژیم کودک‌کش صهیونیستی نمی‌بینیم، رژیمی که اصول انسانی را به راحتی زیر پا می‌گذارد و هیچ تحریم اقتصادی و ورزشی شامل او نمی‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: جامعه ورزش نباید نسبت به حوادث و اتفاقاتی که در غزه می‌افتد بی‌تفاوت باشند و سکوت کنند، چون ما علاوه بر آموزه‌های اسلامی، با یک وجه انسانی نیز در این قضیه روبرو هستیم.

وی در ادامه گفت: هلدینگ‌ها و واحدهای صنعتی که در هر منطقه‌ای مشغول به فعالیت هستند، جزو وظایف اجتماعی آن‌ها است که از تیم‌های ورزشی آن منطقه حمایت کنند.

پولادگر اضافه کرد: اراده دولت نیز بر این است که این هلدینگ‌ها را مکلف کند تا ورزش منطقه را حمایت کنند که در این مورد وارد مذاکراتی نیز شده‌ایم و در آینده این مهم دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: استان کردستان استعدادها و چهره‌های شاخص ورزشی بسیاری دارد که اگر زمینه رشد و شکوفایی آن‌ها فراهم شود، به راحتی می‌توانند سکوهای قهرمانی آسیا و جهان را فتح کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: کشور ما در رشته‌های ورزشی، جوانان با استعداد بسیاری را دارد که در این راستا نظام‌نامه نخبه‌یابی ورزشی در وزارت ورزش و جوانان مصوب شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی پایگاه‌های قهرمانی نیز مورد توجه وزارت ورزش قرار گرفته و قرار است به هر پایگاه قهرمانی یک میلیارد تومان تخصیص یابد که امیدواریم تا پایان سال این مهم اجرایی شود.

کد خبر 700857