کارگاه ملی “نقاشی خیابانی” در کرمانشاه آغاز بکار کرد

پوریا جلالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سه روزه این کارگاه گفت: این کارگاه از امروز (۱۳ آبان) آغاز به کار کرده و تا روز (۱۵ آبان) ادامه دارد.

وی افزود: در این کارگاه ملی ۲۵ نقاش از ۱۷ استان کشور حضور داشته و به هنرنمایی در خیابان های اصلی شهر کرمانشاه می پردازند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنرمندان حاضر در این کارگان در دو نقطه شهر کرمانشاه – میدان فردوسی و بلوار نوبهار – مستقر شده و در حضور مردم به خلق آثار خود می پردازند.

وی با اشاره به برگزیدن عنوان “هنر راویان غزه”برای این کارگاه ملی گفت: آثار خلق شده در این کارگاه با محوریت موضوع کودکان غزه است و در تلاش هستیم تا با زبان هنر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه و بویژه کودکان آن نشان دهیم.

جلالی گفت: آثار این کارگاه در پایان داوری شده و به سه نفر از برگزیدگان در آیین اختتامیه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: این آثار از نگاه فرهنگی، فارغ از نوع تکنیک و طراحی و… هم داوری شده و از دو اثر برتر در این زمینه هم تجلیل می شود.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، آیین اختتامیه این کارگاه ساعت ۱۸:۳۰ روز ۱۵ آبان ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: برای این مراسم قرار است نماینده ای از جبهه مقاومت فلسطین هم حضور پیدا کند.

جلالی در ادامه از نمایش آثار این کارگاه در تهران پایتخت جبهه مقاومت و نیز در کشورهای سوریه و لبنان خبر داد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: علاوه برنمایش آثار، در تلاش هستیم تا با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بتوانیم این آثار را از طریق نهادهای حقوق بشری در قالب محموله های کمک به غزه، به دست مردم غزه برسانیم تا پیام همبستگی و دلبستگی و حمایت خود از آنها را اعلام کنیم.

انتهای پیام

نوشته کارگاه ملی “نقاشی خیابانی” در کرمانشاه آغاز بکار کرد اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی افق کرمانشاه | ofoqkermanshah.ir. پدیدار شد.