کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم و کشف ۸۵ درصد جرائم در کرمانشاه

سردار “مهدی حاجیان” امروز(۱۵ آبان) در همایش امنیت محله محور که با حضور امام جمعه و ائمه جماعات مساجد کرمانشاه در حسینیه محمدرسول الله (ص) برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه مساجد در طول اسلام و روحانیون در دوران‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی همواره رفیع و بلندمرتبه بوده است.

وی با اشاره به اهتمام پلیس برای برقراری امنیت در جامعه، گفت: روحانیون به دلیل اثر گزاری بالایی که در جامعه و میان اقشار مختلف مردم دارند می‌توانند پلیس را در انجام ماموریت‌ها و طرح‌های امنیت آفرین کمک کنند و آگاهی و هوشیاری لازم را به شهروندان برای مراقبت بیشتر از خود در برابر حوادث و اتفاقات پیرامونی بدهند.

حاجیان با اشاره به اینکه پلیس هم در حوزه سلبی و هم در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، افزود: در بخش سلبی همکاران ما با هر فرد هنجارشکن و قانون‌گریزی که با هر نیت و انگیزه‌ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند و یا به اموال دیگران دست درازی نماید، قاطعانه و قانون مدارانه برخورد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا و طی هفت ماه سپری شده از سال، ۱۷۶ طرح برای ارتقاء امنیت استان اجرایی شده که یکی از مهمترین آثار آن متوقف کردن رشد ۱۳ درصدی سرقت ها و رساندن آن به دو درصد بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا سرقت‌های مهم مانند منزل، مغازه، خودرو و … ۱۸ درصد کاهش داشته، ولی در مقابل و با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران با رشد ۹ درصدی کشفیات هم روبرو بوده ایم.

حاجیان کشف ۹۲ درصد جرائم سایبری، ۸۵ درصد جرائم جنایی و جمع آوری ۲ هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها و روستاها را از دیگر نتایج اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد.

عالیترین مقام انتظامی استان بخش دیگری از وظایف پلیس را در حوزه ایجابی دانست و گفت: در این حوزه پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهد شد و در کنار دستگاه قضائی خواسته های مردم را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه خواهد کرد.

وی همچنین به آغاز اقدامات امنیت محور پلیس کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با مجرمان آغاز شده و خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

حاجیان با بیان اینکه اجرای طرح امنیت محله محور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از روحانیون و ائمه جماعات مساجد که همواره قوت قلب نظام و انقلاب اسلامی بوده اند انتظار داریم پلیس را در اجرای این طرح یاری کرده و اثرات و نتایج آن را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

نوشته کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم و کشف ۸۵ درصد جرائم در کرمانشاه اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی افق کرمانشاه | ofoqkermanshah.ir. پدیدار شد.