کتیبه‌های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می‌شود

کتیبه‌های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می‌شود

شهردار بافت تاریخی یزد با اشاره به ارزش بالای کتیبه‌های جوی هُرهُر، گفت: کتیبه‌های گورستان تاریخی جوی هُرهُر یزد مستندنگاری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه بافت تاریخی، علیرضا نقوی با اشاره به سفر مژگان اسماعیلی، رئیس پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها وزارت میراث فرهنگی به استان یزد و بازدید از مجموعه جوی هرهر اظهار کرد: با توجه به ارزش بالای کتیبه‌های جوی هرهر خوشبختانه مرمت و بازآفرینی این مجموعه آغاز شده است.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن هر یک از این کتیبه‌ها و مستندنگاری مجموعه افزود: بحث مستندنگاری و پژوهش‌های آن به صورت تفاهم نامه میان پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد منعقد خواهد شد.

شهردار بافت تاریخی یزد ادامه داد: طرح بهسازی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر در طی سه فاز اجرایی می‌شود. فاز نخست این طرح از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و قرار است بهسازی رواق‌ها، آشکارسازی قبور و استحکام بخشی دیوارهای اصلی انجام شود.

تقوی اضافه کرد: قرار است با بهره‌گیری از تجربیات گورستان تاریخی تخته فولاد اصفهان، دانشنامه جوی هرهر و معرفی شخصیت‌های مدفون شده در این محل با تولید محتواها و تدوین زندگینامه علما انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری بافت تاریخی یزد در تلاش است که مجموعه جوی هرهر را با آشکارسازی فضاهای بیرونی خیابان و در اختیار مردم قرار دادن آن به عنوان فضای شهری، آن را به عنوان حلقه اتصال گردشگری معنوی یزد معرفی کند.

کد خبر 701779