کدام شهر ترکیه برای سفر به صرفه تر است؟

کدام شهر ترکیه برای سفر به صرفه تر است؟

کشور ترکیه نه تنها یکی از دیدنی‌ترین و پربازدیدترین مقاصد جهانگردی است بلکه جزو ارزان‌ترین مقاصد سفر نیز به حساب می‌آید و همین موضوع موجب محبوبیت بیش از اندازه آن در میان گردشگران ایرانی شده است. در این بین این که کدام شهر ترکیه برای سفر ارزان‌تر است؟ همواره جزو پرتکرارترین سوالاتی است که گردشگران می‌پرسند. در پاسخ به این سوال نمی‌توان تنها از یک شهر نام برد و بطور مشخص می‌توان از چندین گزینه مقرون به صرفه نام برد. اگر تصمیم به رزرو بلیط هواپیما ترکیه دارید اما هنوز مقصد مشخصی ندارید با ما همراه شوید تا در ادامه مطلب به سراغ ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر برویم.

قونیه: سرزمین عشق و عرفان

قونیه شهری است در ناحیه جنوب منطقه آناتولی مرکزی که بسیاری آن را به عنوان پایتخت فرهنگی ترکیه می‌شناسند. این شهر از منظر تاریخی یکی از اولین سکونت‌گاه‌های بشر محسوب می‌شود و از این رو جاذبه‌های تاریخی منحصر به فردی را در خود جای داده است. از سوی دیگر قونیه پر است از دشت‌ها و فلات‌های سرسبزی که طبیعت دوستان از سفر به آن استقبال می‌کنند. از زیبایی‌های طبیعی و پیشینه تاریخی غنی شهر قونیه که بگذریم به اصلی ترین جاذبه این شهر که سبب محبوبیت بیش از اندازه آن در میان گردشگران شده است می‌رسیم و آن هم آرامگاه مولانا است. نه تنها آرامگاه مولانا بلکه مقبره چند تن از خاندان وی نیز در این شهر قرار دارد و عاشقان عرفان را از سرتاسر ترکیه و همچنین ایران به سمت خود می‌کشاند. در کنار همه اینها شهر قونیه به جرات یکی از ارزان‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر است و همین موجب می‌شود تا گردشگرانی که از جاذبه‌های آن باخبرند به جای بلیط هواپیما استانبول به دنبال تهیه بلیط پرواز برای این شهر باشند.

ازمیر: شهری باستانی از دوران نوسنگی

شهر ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از شهرهای استانبول و آنکارا محسوب می‌شود، تاریخچه غنی و طولانی این شهر باستانی موجب شهرت جهانی آن در میان گردشگران به ویژه علاقمندان به بازدید از آثار تاریخی شده است. شهر ازمیر هم مانند دیگر شهرهای ترکیه سهم زیادی از شگفتی‌های طبیعی برده است و جزو شهرهای ساحلی و خوش منظره است. با این وجود هزینه سفر به شهر ازمیر بسیار کمتر از هزینه‌های سفر به دو شهر معروف و پرطرفدار گردشگری ترکیه یعنی استانبول و آنتالیا است. ازمیر نه تنها شهری مقرون به صرفه برای سفر به ترکیه محسوب می‌شود بلکه هزینه‌های زندگی در آن برای ساکنان نیز پایین‌تر از دیگر شهرها است. همه اینها دست به دست هم داده‌اند تا ازمیر را به یک مقصد گردشگری تماشایی و در عین حال ارزان قیمت در ترکیه تبدیل کند. گفتنی است گردشگرانی که بلیط هواپیما استانبول را خریده‌اند نیز می‌توانند برای آنکه از این شهر دیدن کنند با ماشین یا هواپیما از استانبول به ازمیر بروند و در حین بازدید از بناهای تاریخی کهن ازمیر خود را به یک شگم‌گردی حسابی با غذاهای معروف ترکی دعوت کنند.

02

وان: مقصدی ایده آل برای سفرهای زمینی به ترکیه

شهر وان در ناحیه شرق کشور ترکیه است و از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه مرزی و نزدیک به ایران قرار دارد. به همین سبب گزینه ایده‌آلی برای سفر زمینی و مقرون به صرفه به ترکیه است. شاید جذابیت‌های گردشگری شهر وان را نتوان از نظر تنوع و تعداد با جاذبه‌های برخی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه نظیر استانبول مقایسه کرد اما با این حال شهر وان جاذبه‌هایی را در خود جا داده است که بازدید از آنها لطف خودش را دارد. از این رو آن دسته از گردشگرانی که به دنبال سفری اقتصادی به ترکیه هستند می‌توانند شهر وان را در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند. جاذبه‌های شهر وان تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را دربرمی‌گیرد و برخی از آنها شامل دریاچه وان، جزیره آکدامار، موزه وان، قلعه وان و آبشار مرادیه می‌شود. هرچند مراکز خرید و بازارهای محلی وان به اندازه مراکز خرید استانبول لوکس و پر زرق و برق نیستند اما اجناس باکیفیت و قیمت ارزان آنها گردشگران را ترغیب به خرید در طول سفرشان به این شهر ترکیه می‌کند.

کاپادوکیه: شهری با صخره های شگفت انگیز

کاپادوکیه در آناتولی مرکزی ترکیه قرار گرفته است و یکی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته برای گردشگران ایرانی است. این شهر تلفیقی است از جاذبه‌های متنوع گردشگری و به سبب جاذبه‌های طبیعی تاریخی کمیاب و متمایزی که در آن جای گرفته است در شمار فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد. کاپادوکیه شهرت جهانی خود را مدیون طبیعت بی‌بدیل و مثال‌زدنی خود است که هر گردشگر اهل ذوقی را به وجد خواهد آورد. کاپادوکیه در واقع جزو معدود شهرهای صخره‌ای دنیا است که سرتاسر آن مملو از مناظر صخره‌ای شگفت انگیز، غارهای اسرارآمیز در دل صخره‌ها، دره‌های عمیق و شهرهای کوچک زیرزمینی است. سفر به این شهر پرجاذبه تجربه‌ای است بسیار متمایز و البته بسیار مقرون به صرفه. از این رو توصیه می کنیم این بار در زمان رزرو بلیط هواپیما ترکیه مقصد کاپادوکیه را از یاد نبرید.

03

آنکارا: پایتخت کشور ترکیه

برای تعداد بسیاری از گردشگران سفر به ترکیه به معنای خرید بلیط هواپیما استانبول و راهی شدن به این مقصد پرطرفدار است. با این حال همانطور که قابل انتظار است هزینه‌های سفر به کلان شهر استانبول به عنوان مرکز تفریحی و گردشگری ترکیه بیشتر از شهرهای دیگر است. در این بین اغلب گردشگرانی که به این موضوع واقف هستند تمایل دارند تا از یک سو به مقصدی هم ردیف و مشابه استانبول سفر کنند و از سوی دیگر سفرشان تا حد امکان اقتصادی و مقرون به صرفه باشد. برای این دسته از گردشگران سفر به آنکارا بهترین گزینه است. آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت سیاسی آن محسوب می‌شود که تا سال‌های سال نیز در سایه شهرت شهر استانبول قرار داشت اما در چند ساله اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. آنکارا به سبب تاریخچه غنی و موقعیت برجسته آن در مقابل شهرهای دیگر از جاذبه‌های دیدنی متنوع و جذابی برخوردار است. با این وجود هزینه سفر به آنکارا تنها نیمی از هزینه سفر به مقصد همیشه محبوب ایرانیان یعنی استانبول است و به طرز غیر قابل باوری نام آن در شمار ارزان‌ترین شهرهای ترکیه قرار دارد.