اجرای بیش از ۵۰۰ ویژه‌برنامه طی هفته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در کرمانشاه

  • افران
  • اقامتگاه شب
اجرای بیش از ۵۰۰ ویژه‌برنامه طی هفته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در کرمانشاه

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان کرمانشاه با اعلام مهم‌ترین برنامه‌های هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به مهم‌ترین منکرات و معروفات استان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مسعود احمدی امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد، وظیفه این ستاد بسترسازی برای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری همان امربه‌معروف و نهی از منکر است، افزود: یکی از راه‌های مقابله با بی‌تفاوتی ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ همه منکرات موجود در جامعه و همه معروفات (که خداوند امر کرده است) نیاز به امر دارد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر فقط عفاف و حجاب نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین منکرات استان موضوع بیکاری و بزرگ‌ترین معروفیات هم استفاده از ظرفیت جریان دروازه کربلا است.

اعلام برنامه‌های دهه احیا در کرمانشاه

وی با اعلام برنامه‌های دهه احیا و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر به اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در سطح استان اشاره کرد و افزود: هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح کشور تعیین شده که هر ساله ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این هفته از سوی ستاد و با همکاری سایر نهادها برگزار می‌شود.

احمدی برگزاری همایش محوری رهروان امربه‌معروف، تقدیر از دستگاه‌های فعال حوزه فریضتین و معرفی چهره‌های شاخص امربه‌معروف و نهی از منکر، اجرای برنامه‌های مختلف در صداوسیما و سخنرانی‌های مذهبی در مساجد را در قالب مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این هفته اعلام کرد.

به گفته وی، برگزاری خیمه‌های معرفتی در دهه احیای، برگزاری تریبون آزاد در بحث عفاف و حجاب، دیدار با پیش‌کسوتان امربه‌معروف و نهی از منکر، تقدیر از بانوان هر دستگاه و آمران امربه‌معروف و نهی از منکر، برگزاری خیمه آشنایی با شهدا امربه‌معروف و نهی از منکر، بحث نشر و توزیع وصیت‌نامه شهدا در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده شهیده کنگاور، برگزاری تریبون آزاد در بحث عفاف و حجاب و… از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه وظیفه اصلی ستاد را در مباحث آموزشی و نظارتی بیان و تأکید کرد: آموزش بخش دیگری از برنامه‌های این ستاد است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در دوره‌های آموزشی شرکت کنند که تاکنون ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به آموزش دوره عمومی زیست عفیفانه و خانواده متعالی در ۱۸ جلسه، تصریح کرد: در راستای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت گروه‌های جهادی مطالبه‌گری انجام دهند.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سو»، تصریح کرد: سو، سامانه مطالبه‌گری مردم از مسئول است که با عضویت در این سامانه در ۱۷ موضوع مختلف گزارشات و مطالبات به ستاد ارسال و پیگیری می‌شود.

کد خبر 768488

  • خرید پمپ حلزونی