پایانه مسافربری خسروی نیازمند احداث برای ساماندهی امور زائران است

اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های اربعین کرمانشاه

رئیس ستاد اربعین کشور از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اربعین کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  فر نیوز  سیدمجید میراحمدی صبح امروز _ جمعه بیست و پنجم خرداد _ در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان برای برگزاری با شکوه و هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی است که هر ساله با حضور گسترده مردم همراه بوده و باید زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل تردد زوار فراهم کنیم.

وی افزود: سال گذشته مرز خسروی با تلاش‌های صورت گرفته شاهد تردد یک میلیون زائر در رفت و برگشت بود که رضایت‌مندی زوار را در پی داشت و حقیقتاً مرز خسروی سال گذشته در پذیرایی از زائران خوش درخشید.

رئیس ستاد اربعین کشور بیان کرد: با توجه به اینکه مراسم اربعین طی سال‌های آینده در فصل گرما قرار دارد باید تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زوار اندیشیده شود و در همین راستا بازدید لازم با حضور مسئولان استانی از مرز خسروی انجام گرفت تا مسائل و مشکلات موجود بررسی و احصا شود زیرا شرایط مرز خسروی نوید حضور بیشتر زائران را می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری موجود باید پروژه‌های مهم در اولویت اجرا قرار بگیرد و پروژه‌هایی که دارای ردیف اعتبار بودجه هستند اجرای آنها باید تسریع شود و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه‌های مهم در اختیار استانداری کرمانشاه قرار می‌گیرد.

میراحمدی تصریح کرد: پایانه مسافربری خسروی نیازمند احداث برای ساماندهی امور زائران است و پایانه موقت در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ هکتار احداث خواهد شد و طی مراحل بعد پایانه ثابت پس از جانمایی تأسیس می‌شود تا رفاه بیشتر امور را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان جدید مرزبانی در نقطه صفر مرزی با هماهنگی فرمانده مرزبانی کشور با مساحت و امکانات بیشتر ساخته خواهد شد و اعتبار اولیه این پروژه ۵ میلیارد تومان است تا بتوانیم رفاه بیشتر مرزبانان را تأمین کنیم زیرا مرزبانی در تمام شرایط سخت در حال فراهم کردن امنیت کشور است و همواره شهدایی را برای امینت کشور تقدیم می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین کشور اضافه کرد: سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده درب دوم مرز خسروی ایجاد شد تا تردد زائران با شرایط بهتری انجام گیرد زیرا طی سال گذشته ازدحام زوار را در مسیر رفت و برگشت زوار شاهد بودیم و این درب بر اساس شرایط مرزی و بدون هیچ‌گونه مشکلی تأسیس شد.

وی افزود: کمیته حمل و نقل ستاد اربعین مذاکرات خود را برای تسهیل تردد وسایل حمل و نقل کشورمان در خاک عراق و مرز منذریه داشته باشد تا بتوانیم تا مدت زمان باقی‌مانده تا مراسم اربعین مشکلات حمل و نقل را بر طرف کنیم و پایانه مرزی منذریه عراق نیازمند ساماندهی است و اگر طرف عراقی توانایی لازم را ندارد، کشورمان برای رفاه زوار شرایط را فراهم خواهد کرد.

میراحمدی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، وزیر بهداشت مسئول کمیته درمانی اربعین است و با توجه به گرمای هوا باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری و پیشگیری از گرمازدگی زائران اربعین داشته باشیم و خدمات درمانی و امدادی باید توسط اورژانس و هلال‌احمر در مسیر ایجاد شود.

وی ادامه داد: تأسیس و تکمیل شبکه فاضلاب خسروی باید توسط وزارت نیرو و آبفای استان کرمانشاه به صورت ویژه پیگیری شود و جمع‌آوری فاضلاب به صورت سنتی پاسخگوی شرایط خسروی نیست و برای این امور ۸۰ میلیارد تومان تأمین خواهد شد که ۵۰ میلیارد تومان توسط وزارت کشور و ستاد اربعین تأمین خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین کشور تصریح کرد: طی جلساتی که با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور برگزار شد سهم دستگاه‌های مختلف اجرایی برای تأمین یخ و آب مورد نیاز زائران مشخص شده زیرا تأمین آب و فضای استراحت خنک یکی از نیازهای اصلی زوار است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای تأسیس کارخانه یخ به آبفای استان کرمانشاه تخصیص می‌باید تا کار ساخت و راه‌اندازی را در سریع‌ترین زمان ممکن دنبال کند و در حوزه روشنایی معابر مرز خسروی از شرایط مناسب و خوبی برخوردار است اما برای باید برای تأمین روشنایی پارکینگ‌ها برنامه‌ریزی کرد.