بخش بزرگی از مطالبات گندمکاران کرمانشاهی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: با واریز ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران کرمانشاهی بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رهاوردآنلاین، علی ملکشاهی اظهارداشت: خرید تضمینی گندم در استان از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تاکنون بیش از ۴۴۶ هزار تن گندم بصورت تضمینی و با نرخ مصوب از کشاورزان خریداری شده است.

وی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی را ۱۷۵۰۰ تومان و گندم دروم را ۱۸۰۰۰ تومان اعلام کرد و افزود : در استان کرمانشاه گندم دروم تنها در مناطق گرمسیر استان کشت می شود که در صنایع تولید ماکارونی استفاده می شود و گندم معمولی نیز به منظور مصرف خوراکی از جمله تولید نان و شیرینی و دیگر صنایع خوراکی کاربرد دارد.

این مقام مسئول جمع کل واریزی به حساب کشاورزان کرمانشاهی را بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری های استاندار پرتلاش و مجمع محترم نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در سریع ترین زمان ممکن مابقی مطالبات گندمکاران نیز پرداخت خواهد شد.

ملکشاهی تعداد مراکز خرید تضمینی سطح استان را در حال حاضر ۶۰ مرکز اعلام کرد و گفت: با شروع برداشت گندم در مناطق سردسیر استان فعالیت مراکز خرید تضمینی این مناطق نیز فعال خواهند شد.

  • ارسال : Farhadi