بزرگداشت ادیبان و نامداران رسالت اصلی مسئولان فرهنگی کردستان است

بزرگداشت ادیبان و نامداران رسالت اصلی مسئولان فرهنگی کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بزرگداشت ادیبان و نامداران استان از برنامه ها و رسالت های اصلی این اداره کل و مسئولان فرهنگی کردستان است.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در آیین بزرگداشت شاعره و مورخ نامدار کرد مستوره اردلان امشب در مجتمع فجر سنندج که با حضور جمع کثیری از مردم و فرهیخته شهر سنندج در حال برگزاری است، گفت: در شهر فرهنگ و هنر استان شهر سنندج بزرگداشت بانو مستوره اردلان جزو برنامه های شاخص است.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرهای استان نیز برنامه های نکوداشت و بزرگداشت در کنار مزار آنها از جمله بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهر دهگلان، بزرگداشت امیرنظام گروسی خوشنویس نامی بیجار و نکوداشت شاعر نامی ماموستا ملا مصطفی بیسارانی درو کنار مزار آن شاعر در شهر سرو آبادی برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: بزرگداشت سارو بیرو در شهر بانه نیز از جمله دیگر برنامه های این سلسله نکوداشت ها است که به زودی برگزار می شود.

دریایی ادامه داد: خداوند را شاکریم که هم اکنون در امنیت و آسایش کامل از برگزاری این برنامه ها لذت می بریم، اما در جغرافیای دیگر در شهر امام شافعی (رض) شهر غزه مردم بی گناه را در نهایت قساوت توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می شوند، ضروری است ادیبان و شاعران این ظلم را فریاد بزنند تا جهانیان را متوجه این ظلم کنند.

وی یادآور شد: فضای مجازی با شگردهای نامناسب و ناهنجار بسیاری از آداب و رسوم و اخلاقیات و فضایل ما را تحت تاثیر قرار داده است، لازم است بچه های خود را از این هجمه فرهنگی‌ و اجتماعی دور نگهداریم.

کد خبر 2776773

پیشنهاد فر نیوز
خبر های مهم
جدیدترین اخبار