تجلیل از جایگاه شهدای مدافع حرم و پاسخ به شبهات پیرامون دفاع از راهبرد دفاعی ایران در منطقه

به گزارش کلهرنیوز؛ یادداشت دکتر محمد جواد مهرشاد به مناسبت تجلیل از جایگاه شهدای مدافع حرم و پاسخ به شبهات پیرامون دفاع از راهبرد دفاعی ایران در منطقه را بخوانید؛

گاهی فرد از سر “جهل ناخواسته” که بواسطه بی سوادی و نا آگاهی است سخنی می‌گوید که اشتباه است اما از آنجا که نمی‌داند موضوع چیست قابل چشم‌پوشی است. اما وقتی کسی بر دانسته هایش و واقعیت های عالم پا می‌گذارد در حالیکه رسالت دانشمندان پایبندی به علم است نشان از خیانت و جهالت آگاهانه است و اصولا افرادی تن به پای گذاشتن بر علم می‌دهند که مال و مقام دنیا آرزوی دیرینه آنهاست.

کم نبودند در تاریخ نا اهلانی که بخاطر مخمور شدن از افیون مقامی و جایگاهی پا بر روی حقیقت گذاشتند و دانسته آنچه گفتند که روا نبود. در این چند روز سخنی در آسمان شهر شهیدان مرصاد پیچید که گویی از جنس شور شهیدان و پاکبازی ایثارگران نبود.

اگر مدعیان دانش علم سیاست با مردم صادق باشند به ملت توضیح می‌دهند که در حکمرانی امروز مفهومی وجود دارد به نام “دکترین امنیت بدون مرز” که بیان می‌کند کشوری که در معرض جریان های نا امنی جهت دار است باید ریشه های نا امنی را در مبدا خشک کند و اگر صبر کند تا نا امنی به بلوغ رسد و به پشت مرزها بیاید، هزینه مقابله با آن هزاران برابر می‌شود.

دانشمندان علم سیاست باید به مردم بگویند آمریکا با اتکای همین دکترین است که در خلیج فارس حضور نظامی دارد باید بگویند چرا ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده در بحرین مستقر است؟ چرا در قرقیزستان پایگاه هوایی دارد؟ ناوهای جنگی آنها در هزاران کیلومتر دورتر از کشورشان چه می‌کند؟ البته این رویکرد فقط مخصوص آمریکا نیست بلکه یک روال مشترک بسیاری از کشورهای مختلف جهان است. بخاطر همین بود که رهبر انقلاب فرمودند اگر مدافعان حرم به جلوداری شهید سلیمانی نبودند ما امروز باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم.

در ثانی طوری وانمود نکنید که انگار نمیدانید تولید ناخالص ملی سوریه و عراق چقدر است، طوری وانمود نکنید که نمی‌دانید نسبت صنعت توریسم در لبنان به بودجه چه میزان است. عجیب است که این را میدانید اما برای جلب توجه به ناحق کشورهایی مستقل، ثروتمند و با اصالت مانند عراق و سوریه را گدای کارتن خواب خاورمیانه معرفی می‌کنید.

نه دوست عزیز اگر ناموس ما ، جان ما، عزت ما و آرامش ما امروز در وضعیتی است که راحت بر تریبون ها میتوانید سخن بگویید در دانشگاه ها درس دهید در بازارها خرید کنید بخاطر خون تک تک شهدایی است که بخاطر منافع ملی خطر داعش را فهمیدند و جان عزیزشان را در عرصه عشق فدای خاک وطن و آسایش مردم نمودند.

انصاف نیست یک پا روی علم بگذاریم و پای دیگر را روی خون پاک شهیدان عزیز وطن گذاریم و سخنانی بر زبان جاری کنیم که همان حرف های اسرائیل است.

پیشنهاد میکنم گاهی وصیتنامه شهیدان دفاع از حرم را مطالعه کنید که قلب های مُرده را زنده میکند جهل را می‌زداید و چشم را بینا می‌کند.

در پایان گله دارم از صاحبان تریبون و قلم شهرمان که دیدند برند شهر ولایتمدار اسلام آباد با سخنان ناصوابی در کشور تخریب شد اما سکوت کردند، دیدند که جای شهید و جلاد عوض شد اما سکوت کردند، دیدند جایگاه خدمت و خیانت تغییر کرد اما سکوت کردند. اگر امروز نیستید پس چه وقت قرار است باشید. از خداوند متعال میخواهیم همه ما در راستای ادای دین به خون شهدا عالم و عامل گرداند./ محمدجواد مهرشاد