ظرفیت های دیپلماسی برای پیشبرد فعالیت های علمی و فناورانه کشور حائز اهمیت است

ظرفیت های دیپلماسی برای پیشبرد فعالیت های علمی و فناورانه کشور حائز اهمیت است

نماینده مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ظرفیت های دیپلماسی برای کمک به پیشبرد فعالیت های علمی و فناورانه کشور حائز اهمیت است، گفت: توسعه همکاری های علمی و فناوری با اقلیم کردستان از اولویت های وزارت علوم است.

احسان شیخون در جلسه بررسی ظرفیت های پارک علم و فناوری کردستان در سنندج گفت: با توجه به همجواری استان کردستان با اقلیم و قرابت های فرهنگی مردمان دو سوی مرز، توسعه همکاری های علمی و فناوری با منطقه شمال عراق از اولویت های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی در اسناد بالادستی ایران، گسترش تعاملات علمی و فناورانه را مهم برشمرد و افزود: در شرایط کنونی دیپلماسی علمی و فناوری به عنوان فرصتی مهم برای استفاده از ظرفیت های علم و فناوری برای کمک به تحقق اهداف سیاست خارجی و منافع ملی و همچنین کاربرد ظرفیت های دیپلماسی برای کمک به پیشبرد فعالیت های علمی و فناورانه کشور حائز اهمیت است و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی این دبیرخانه در پارک علم و فناوری کردستان باشیم.

نماینده مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: رویکرد استاندار کردستان در گسترش تعاملات و تلاش های مستمر برای ارتقا سطح همکاری ها و تحکیم پیوندهای سیاسی و اقتصادی میان استان کردستان و اقلیم بسیار مهم است.

شیخون ادامه داد: دبیرخانه مذکور ب i عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات به اقلیم کردستان عراق و دروازه ورود محصولات فناورانه و دانش بنیان ایرانی در بازار اقلیم کردستان، کشور عراق و کشورهای حوزه غرب خلیج فارس (با تاکید بر کشورهای اردن و سوریه) نقش مهمی در ارتقای تعاملات علمی و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری کردستان خواهد داشت.

وی یادآور شد: در جلسات متعدد با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، رییس پارک علم و فناوری و فرماندار شهرستان سروآباد، بر حمایت های همه جانبه مرکز همکاری های بین المللی وزارت عتف در ایجاد و راه اندازی دبیرخانه توسعه تعاملات علمی و فناورانه با اقلیم کردستان عراق تاکید نموده، خواستار حمایت تمامی ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری استان از این اقدام شدم.

نماینده مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید از پارک علم و فناوری کردستان و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مریوان، دیدارهایی نیز با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، رییس پارک علم و فناوری کردستان و فرماندار شهرستان سروآباد داشت.

کد خبر 2771755