پدیده سگ های ولگرد تهدید جدی برای دانش آموزان در فصول سرد سال است

پدیده سگ های ولگرد تهدید جدی برای دانش آموزان در فصول سرد سال است

بازرس کل استان کردستان با بیان اینکه امکان تهیه سرویس مدارس برای خیلی از خانواده ها وجود ندارد، گفت: پدیده سگ های ولگرد تهدید جدی برای دانش آموزان به خصوص در فصول سرد سال است.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی در دومین جلسه کمیسیون علمی – تخصصی که با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان و جمعی از مدیران، مسئولان و نخبگان استانی با موضوع بررسی تهدیدات بهداشتی و اجتماعی افزایش سگ های ولگرد، برگزار شد، ضمن گلایه از نبود آمار رسمی و عدم ارائه برنامه جامع توسط مسئولان، به تهدیدات بهداشتی سگ گزیدگی و رشد فزاینده آلودگی به کیست هیدراتیک اشاره کرد و گفت: این معضل علاوه بر تهدید جدی امنیت روحی و روانی مردم، عامل واگرایی مهمی در بحث گردشگری است.

وی با اشاره به کراهت سگ از دیدگاه مذهبی و فقهی، واردات، پرورش، تکثیر و خرید و فروش و حمل و گرداندن حیوانات وحشی را طبق قانون ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ممنوع و دارای مجازات عنوان کرد.

بازرس کل استان کرد ستان با بیان اینکه بسیاری از مدارس سرویس ندارند و امکان تهیه سرویس نیز برای خیلی از خانواده ها وجود ندارد، اظهار کرد: پدیده سگ های ولگرد تهدید جدی برای دانش آموزان به خصوص در فصول سرد سال است.

هواسی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری سنندج در زمینه مبارزه با معضل سگ های ولگرد، افزود: کمبود امکانات و اعتبار نمی تواند دلیل توجیه کم کاری یک سری از ارگان های مربوطه باشد.

وی اقداماتی همچون تسریع و سهل گرفتن فرآیند عقیم سازی، استفاده از امکانات سایر دستگاه هایی همچون هلال احمر، تولید محتوا و فرهنگ سازی در جهت آموزش جامعه به خصوص در حوزه مدارس و صدا و سیما، دعوت از انجمن های حمایت از حیوانات و توجیه آنها و تشریح تهدیدات مربوط به ترویج نگهداری سگ و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی جهت انجام تحقیقات علمی در خصوص دلایل افزایش و مهار سگ های ولگرد را از راهکارهای موثر برای مبارزه با این پدیده عنوان کرد.

بازرس کل استان کردستان فعال شدن کارگروه های مربوطه و برگزاری جلسات خروجی محور و ارائه گزارشات آسیب سگ های ولگرد به خانواده ها و متولیان امر، مقابله با استفاده از تبلیغات فرهنگ سازی اشتباه در تبلیغات شبکه خانگی، برنامه ریزی جامع و تلاش مجدانه جهت تامین اعتبار و اجرای برنامه های علمی و عملی برای مبارزه با ازدیاد سگ های ولگرد و … را از دیگر راهکارهای مبارزه با این پدیده دانست.

کد خبر 2775373

خبر های مهم
جدیدترین اخبار
جدیدترین اخبار