۶۴۱۳ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

به گزارش کلهرنیوز، سیاوش وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف ارتقای سطح آموزشی و علمی دانشگاه و به منظور تربیت نیروهای تخصصی کارآمد و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب جهت استفاده از توانایی‌ها و امکانات موجود استان و دانشگاه، اکنون در ۲۰ رشته تخصصی بالینی، دو رشته فوق تخصصی بالینی، دو رشته فلوشیپ و ۳۰ رشته کارشناسی ارشد، ۱۴ رشته دکترای تخصصی و دکترای تخصصی پژوهشی، ۲۴ رشته کارشناسی و سه رشته دکتری عمومی، دستیار و دانشجو تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۵۵۸ نفر هستند، عنوان کرد: ۶۴۱۳ دانشجو در رشته‌های مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات مهم در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در سه سال گذشته گفت: در این مدت پنج رشته جدید در مقطع دکتری تخصصی شامل فارماکولوژی، مهندسی بافت، روانشناسی بالینی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی گرایش رباتیک، دو رشته جدید در مقطع فوق تخصص شامل جراحی پلاستیک و سوختگی، غدد بالغین و دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد شامل مدیریت فناوری اطلاعات سلامت و ژنتیک پزشکی و ویروس شناسی پزشکی و کارشناسی در رشته‌های تغذیه، مددکاری اجتماعی و بینایی سنجی راه‌اندازی و توسعه یافته است.

وزیری از راه‌اندازی رشته‌های تخصصی جراحی فک، صورت و دهان و ارتودانتیکس و اندودانتیکس خبرداد و گفت: ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان اسلام‌آباد غرب به دانشکده پزشکی یا پرستاری، دریافت موافقت قطعی دانشکده توانبخشی و راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: پنج رشته دکتری تخصصی شامل فارماسیوتیکس، پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت و ایمنی مواد غذایی و اپیدمیولوژی، چهار رشته کارشناسی ارشد شامل خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون، اقتصاد سلامت، مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست، سلامت و رفاه اجتماعی، دو رشته فلوشیپ شامل کاردیولوژی مداخله‌ای و رادیولوژی مداخله‌ای و یک رشته کارشناسی پرستاری در مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام‌آباد غرب و دو رشته کاردانی جدید هوشبری و اتاق عمل در همین مجتمع به رشته‌های دانشگاه اضافه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازه ساختمان جدید دانشکده علوم توانبخشی عنوان کرد: دریافت مجوز راه‌اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت اسلام‌آباد غرب و همچنین شروع به کار مجتمع فوق و تربیت دانشجو در آن مجتمع و راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل دانشکده پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وزیری کسب رتبه‌های برتر آزمون‌های کشوری علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی توسط دانشجویان پزشکی این دانشگاه، کسب مقام مدال‌های انفرادی در دوزه سیزدهم المپیاد دانشجویی دو مدال نقره- یک مدال برنز و کسب دو مدال برنز گروهی در سطح کلان منطقه در دوره سیزدهم المپیاد و کسب مقام سوم در مرحله گروهی در کل کشور را از دیگر دستاوردهای دانشگاه در سه سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست معاونین و مدیران آموزشی کلان منطقه سه آمایشی در کرمانشاه در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ عنوان کرد: کسب رتبه کلان منطقه برتر در اجرای کارگروه‌های برنامه جامع عدالت و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی، الکترونیک شدن درخواست‌های دانشجویی و سیستمی شدن فرایندهای درونی معاونت نیز از دستاوردهای این سه سال است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تبدیل شدن فرایندهای مهمانی و انتقالی از مکاتبه به سامانه، الکترونیکی شدن گواهی‌های دانشجویی و فعال شدن کمیسیون استعداد درخشان در مورد بسیاری از مشکلات و برنامه ریزی ارتقای روند استعداد درخشان نیز در سه سال گذشته انجام شده است.

خبر های مهم
جدیدترین اخبار
جدیدترین اخبار