برگزاری مسابقات قرآن کریم به عنوان یک رویداد ملی علاوه بر تربیت دانش‌آموزان فرصتی را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می‌کند

به گزارش  فر نیوز  به نقل از  تسنیم  کرمانشاه ، سلمان محمدی در نشست خبری که امروز در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با اشاره به اینکه نقشه راه ما در وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم سند تحول بنیادین است عنوان کرد: مأموریتی به ما واگذار شده که دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و به مرتبه‌ای برسانیم که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشند و این هدف غایی وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم نیاز به برگزاری رویدادهای فرهنگی داریم و یکی از این رویدادها آشنایی با مفاهیم قرآنی و کلام زیبای خداوند است گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم به عنوان یک رویداد ملی علاوه بر تربیت دانش‌آموزان فرصتی را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می‌کند و زندگی جمعی را به دانش‌آموزان می‌آموزد.

محمدی با اشاره به اینکه امسال میزبانی این دوره از مسابقات در بخش پژوهشی دختران و پسران به استان کرمانشاه واگذار شده است افزود: افتتاحیه مسابقات ویژه پسران امروز در تالار انتظار و اختتامیه نیز در روز دوشنبه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: مسابقات قرآن کریم دختران نیز با ورود شرکت‌کنندگان از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه نیز روز جمعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در استان کرمانشاه گفت: 112 هزار نفر در استان کرمانشاه برای این مسابقات ثبت‌نام و 56 هزار نفر شرکت کردند و در نهایت از این تعداد 25 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه از جمله همسایگی با کشور عراق و مرکزیت غرب کشور عنوان کرد: این استان توانایی میزبانی جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی را دارد و از وزارت اموزش و پرورش درخواست می‌شود برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی توجه خاصی به این استان داشته باشد.

وی گفت: درخواست شده که اجلاس سراسری نماز در سال آینده به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شود و نحوه برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم در این تصمیم بسیار اثرگذار خواهد بود

پیشنهاد فر نیوز
خبر های مهم
جدیدترین اخبار