گرهگشایی از قطب تولید ماهیان سردابی کشور با رفع چالشهای زیرساختی مجتمع پرورش ماهی ریجاب
به گزارش خبرنگار فر نیوز/ در اقدامی راهبردی و با محوریت فرمانداری دالاهو و شیلات استان کرمانشاه، نشست ویژه رفع مشکلات زیرساختی مجتمع پرورش ماهیان سردابی سرابالوند، روز دوشنبه اول تیر در ریجاب برگزار شد.
این نشست با هدف رفع موانع تولید در یکی از بزرگترین مجتمعهای پرورش ماهیان سردابی کشور با حضور دکتر بخشیپور، نماینده مردم اسلامآباد غرب و دالاهو در مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر دالاهو، مدیرکل شیلات استان، مدیران کل شرکت آب و فاضلاب، میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت توزیع نیروی برق و دامپزشکی استان و جمعی از مسئولان محلی، انتظامی و فعالان حوزه آبزیپروری تشکیل شد.
رفع کامل مشکلات پروژه برقرسانی مجتمع، استقرار و رفع مشکلات مربوط به مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی و کارشناسان شیلاتی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، حل مشکل ورود فاضلاب شهری به آب ۴۵ مزرعه پرورش ماهی مستقر در محدوده شهرک ریجاب، بهسازی و سنگفرش چهارکیلومتر از جادههای دسترسی بین مزارع با مشارکت ادارهکل میراث فرهنگی و رفع موانع و تسریع در اجرای شبکه گازرسانی به مزارع مجتمع، از مهم ترین مصوبات این نشست بود.
مصوبات فوق نویدبخش دورهای جدید از رونق در مجتمع پرورش ماهی ریجاب است که میتواند آن را به الگویی نمونه در سطح ملی برای بهرهوری حداکثری از منابع آبی تبدیل کند.
تهیه و تنظیم مسعود دریابار
