در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی، ترویج فرهنگ ورزش همگانی و غنیسازی هدفمند اوقات فراغت، طرح ملی «شهاب» با هدف شناسایی و آموزش استعدادهای بدمینتون در میان نونهالان و نوجوانان، در شهر کرمانشاه کلید خورد.
به گزارش فر نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، این رویداد که در پارک لاله کرمانشاه برگزار شد، حاصل یک همافزایی موثر میان اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی شهرداری، ادارهکل ورزش و جوانان استان و هیئت بدمینتون است.
ورزش؛ سدی مستحکم در برابر آسیبهای اجتماعی
کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند که توسعه چنین طرحهایی تنها یک رویداد ورزشی ساده نیست؛ بلکه راهبردی کلان برای تقویت «نشاط اجتماعی» محسوب میشود. پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با برنامههای هدفمند و آموزشی، یکی از موثرترین روشها برای دور نگه داشتن نسل آینده از چالشها و آسیبهای احتمالی است.
مدیران این طرح با تأکید بر اینکه «سرمایهگذاری روی ورزش، پساندازی برای سلامت آینده جامعه است»، تصریح کردند: در شرایطی که فضای مجازی و کمتحرکی میتواند بستری برای انحراف و یا بروز معضلات اجتماعی باشد، ایجاد بسترهای ورزشی در پارکها و اماکن عمومی، به معنای واقعی کلمه «پادزهر آسیبهای اجتماعی» است.
هدفگذاری؛ جامعهای پویا و بانشاط

طرح ملی شهاب با تمرکز بر آموزش اصولی بدمینتون، به دنبال آن است که با ایجاد رقابتهای سالم و فضای مفرح، روحیه کار تیمی، انضباط فردی و تابآوری اجتماعی را در نسل جدید کرمانشاه نهادینه کند. متولیان این طرح بر این باورند که هر ساعت حضور یک نوجوان در زمین بدمینتون، به معنای ساعتها دور ماندن از فضای پرآسیب و در عوض، تمرکز بر پرورش جسم و روان است.
این طرح ملی علاوه بر کشف استعدادهای درخشان ورزشی، با تبدیل کردن پارکها به پایگاههای نشاط و سلامت، گام مهمی در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان برداشته است و انتظار میرود با تداوم و توسعه آن در دیگر نقاط شهر، شاهد افزایش سرانه فعالیتهای بدنی و کاهش چشمگیر ناهنجاریهای مرتبط با اوقات فراغت در سطح استان باشیم.
